måndag 11 augusti 2008

Kärlek i sensommarnatten

Har precis varit ute med Lelle R. Jag älskar kvällspromenaderna för vi träffar så många roliga hundar och människor då. Även icke-hundägare stannar och pratar ibland.

I kväll stötte R, B och jag ihop med en ny matte och tik, Pip.

- Fånigt namn det där, sa hennes matte. Men hon hette så när vi tog över henne. Hon är från USA. Jag känner mig ruskigt fånig när jag ropar "Piiiip", men hon kommer faktiskt.

She's got a point, matte alltså. Och nu undrar jag, vilket är bäst? En hund med ett knäppt namn (typ Pip) som kommer kommer när man ropar (typ Pip) eller en hund med ett kul namn (typ Rambo) som inte kommer när man ropar (typ Rambo)???

Rambos mamma hade ett knäppt namn, hon hette Coco (Chanel) ...

Anyway. Miss Pip och Mister Rambo blev kära i varandra. Pip ledde vägen och drog iväg med matte till Rambos dörr. Där stod hon och gnällde och ville in - fast hon inte alls bor i vårt hus. Rambo hängde på och stod snart också och krafsade och ville in - han som bara brukar vilja ut.

Fast de små lurviga fyrtassingarna fick inte varandra. Deras grymma ägare drog i väg med dom åt varsitt håll i den mjuklena sensommarnatten. Rambos rop till sin nya kärlek gled genom mörkret: "Piiiip, Piiiip".

6 kommentarer:

No-one sa...

Vilket roligt namn, Pip. Apropå det så har min mamma haft en hund som hette Lingonben (jo, det är sant - den hette så när hon köpte den). Och nu har mamma S en liten chiwawa som heter Shrimp. Räkan. Ha ha ha...

Anonym sa...

Pixalexia: Shrimp och Lingonben. Ha ha ha, indeed. Gillar din mamma mat? ;)

Var det förresten Shrimp som var så illa ute i våras. Har hon repat sig?

Anonym sa...

Men då. Kan de inte få varandra? Bara lite? Bakom en buske i parken? Göra små nya ulliga bulliga pälsbollar? Va? Hur sött vore inte det.

Kesu sa...

Caroline: Nä! Se dagens inlägg.

Anonym sa...

Hej bloggar-Kesu!
Va kul att få dela dina tankar på nätet.
Djurnamn är kul. Min kära mor hade en katt när hon var liten som hette "Gissa". Du kan föreställa dig ordväxlingen när någon frågade vad katten heter:).

Hugo har ett extranamn. När vi hade besök av en släkting som är mer än lovligt blond så berättade jag att hunden hette "Raggardjävel". Damen gick ut och ropade på vovven. Extra kul då grannarna hade stora amerikanska bilar.
Så kul har ja det.

Kesu sa...

Pappa K: Haha! Du är rolig, du. Vågar inte tänka på vad du tänkte när du läste mitt inlägg nummer två (ja, du måste backa tillbaka en sida för att se det). Det handlar om någon som kallar mig trevlig kärring ...