fredag 15 augusti 2008

Sömnigt

Sitter just nu och skriver en artikel. Det går ... sådär. Men det är jag ganska van vid. Jag är en långsam skrivare helt enkelt.

En kompis som är fast anställd på en tidning sa så här till mig: "Jag vet PRECIS hur min tidning vill ha artiklarna. Jag kan skriva dom i sömnen."

Jag skulle också vilja kunna göra nånting i sömnen. Gärna skriva artiklar! Har funderat och kommit fram till att det enda jag kan är, just det, gå i sömnen. Samtidigt som jag pratar. Multitasking indeed.

Nej, jag skojar inte. Men jag var bättre förr. Behövde väl kanske inte lika mycket sömn då som nu. Eller nåt. Det var på den tiden jag jobbade utomlands och delade lägenhet med en eller flera personer. Förmodligen tyckte dom som jag, att det vore roligare och bättre om jag skrev artiklar i sömnen. Eller vad som helst - bara inte gå runt nattetid i lägenheten och hojla.

Inga kommentarer: