fredag 22 augusti 2008

Trevliga tåg- och statistikmänniskor

Jag hatar opersonliga personer och älskar folk med lite skön distans, som vågar gå utanför protokollet.

Har precis pratat med en biljettbokare på SJ. (Det gick inte att boka min tågbiljett på internet, därför använde jag deras stenåldersbokning.) När hon hittat lösningen på mitt problem, och jag tackat henne och säger hej då, svarar hon "hej då och tack för att du ringde", så o-SJ att det lät som en kompis som man (äntligen) kommit ihåg att ringa om den brutna foten.

Killen på SCB var inte sämre han. Jag letar skilsmässostatistik för en liten notis och det är inte så lätt att hitta som man tror. I alla fall inte just de uppgifterna jag var på jakt efter. Den här killen bläddrade och funderade och bläddrade lite till medan han mumlade "jaha, ja, var hittar vi kapitlet mänskliga tragedier då, eller det kanske det inte heter, men det är ju vad det är, men jaja, här har vi det i alla fall".

Heja SJ och SCB!

Inga kommentarer: