onsdag 27 augusti 2008

Killar är j-vligt bra ibland

Okej. I morse satt vi alltså bänkade framför teven. Sa inte ett ljud till varandra under inslaget - och DET är väldigt ovanligt hemma hos oss. Men när nyheterna rullade igång, rullade jag igång.
- Vad tyckte du?
- Jo, men hon var väl jätteduktig,sa B.
- Eller hur? Och så var hon jättesnygg i håret. Och den där makeupen hade de lyckats med, tycker du inte det?
- Eh, jo då.
- Vad tyckte du om den där experten då?
- Hon sa ju kloka saker.
- Och rosarandig kavaj funkade bra i rutan.
- I guess (tveksam nu).
- Precis som Carolines knallcerise tröja, det trodde inte jag. Men du tyckte väl inte att det var nåt fel på den.
- Alltså, jag tittade inte så mycket på kläderna. Jag lyssnade mer på vad dom sa. Var det inte därför vi skulle kolla på det här?

Ibland är killar jävligt bra mycket bättre än vi tjejer.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heja B. Prat är viktigt (fast frisyr och färg på tröja är ännu viktigare. ;-)).

Kesu sa...

Caroline: Hur ofta prioriterar killar prat liksom???

No-one sa...

Ha ha, det var bland det första jag sa till Maken också: "kolla vad snygg hon är i håret, och snyggt sminkad också!" varpå han höll med men såg lite undrande ut, med ett ansiktsuttryck som sa att visst var det så, men det var väl ändå det som sades som var viktigare?

Anonym sa...

Pixalexia. Soulmate! Visst VAR hon snygg i håret? Och den makeupen skulle jag gärna lära mig lägga. Svagt rosa på ögonlocken, mmmm. ("Eh, vaaa?" B1:s och B2:s anmärkningar)

Anonym sa...

Hihi. Män är från prat-mars och kvinnor från frisyr-venus.

Anonym sa...

Sporty Bride: Visst är det lite märkligt. I vårt förhållande är det jag som pratar mest - och jag tror faktiskt inte att B lyssnar uppmärksamt varje gång. Tror inte heller att han ser om jag har svart eller rosa top.

Anonym sa...

Jag tycker att du kan ta bort ordet "ibland" från rubriken och sista meningen.

Anonym sa...

Kenneth: Okej, jag tar bort det och skriver dit sällan i stället. Och så ändrar jag ordföljden också, för annars blir det ju helknas.

Anonym sa...

morrrr...

Anonym sa...

Kenneth: Gläfs!