lördag 16 augusti 2008

What's in a name

Några frågar varför bloggen heter så konstigt. Lätt som en sufflé: ett av mina smeknamn är Kesu.

Kärt barn har många smeknamn. Chris och Humle är några andra jag lystrar till. När jag var liten ville jag gärna ha ett smeknamn, men jag fick inget. Förutom Lill-Snuttan och Fia-Lotta, men det var ju inga man kunde ta med sig in i vuxenvärlden. Den bristen i min barndom har gjort att jag numera tar alla chanser till alternativnamn och samlar på hög. Använder dom som hattar. Ena dagen passar Humle, andra Kesu.

2 kommentarer:

No-one sa...

Men, Humle: jag trodde det valda bloggnamnet "I Kesu namn" kom utifrån historien om Kambodja-chauffören som skulle möta dig, och hade en namnskylt med ett av dina andra smeknamn (Christ)? Tyckte det var en briljant parallell!

Kan du inte blogga den storyn?
/Din Dumle

Kesu sa...

Pixalexia: Du har utmärkt minne! Det finns en komponent av den storyn i bloggnamnet, men primärt är det för att jag kallas Kesu och för att det ligger nära Jesu.

Lovar blogga Christ-storyn!