fredag 29 januari 2010

En benbön

Ett nytt ben? I mitt favoritmärke?Yummy!
Jag tror jag börjar i höger ände.
Nej, vänta, vänster blir nog bättre ...
Äsch! Fixa en lyftkran, korkmatte!

Snövallar i massor men livet fortsätter i 180 knyck. Fast det är inte värre än att en liten hund får uppmärksamhet. Blev dock mäkta irriterad när jag såg att vår stora Icabutik slutat med Lelle R:s favveben alla kategorier. De slumpade ut de sista av märket Best friend, i utförandet pig skin.

Varken Lelle R eller jag är riktigt övertygade om att det var en bra idé att köpa den sista förpackningen.

Nu vänder jag mig till er kära hund- och bloggvänner. Någon som har det här märket i sin närhet? Tipsa mig så kanske jag kan få butiken att skicka en laddning ben. Kan Christinas pälsdamer får snuskiga tjurdelar i posten, kan väl vår raggsocka få grisiga bendelar.

Så här ser påsen ut med favoritbenen:













Här är en liten bild av det stora benets förpackning. Vi håller på att arbeta oss ner på benet med gemensam ansträngning, enligt principen en håller, den andre gnager, men det går långsamt. Lelle R önskar just nu att han var en korsning av giraff och bläckfisk.






10 kommentarer:

No-one sa...

Med risk för att verka tjatig. Men jag löööööve your bildserier! SÖT-Lelle-R!

Christina sa...

Nä, vad taskigt att de slutar ta in Lelle R's favvoben.
Det här var verkligen droppen!

Vi ska hålla utkik efter benen. Går det bra med en liten sork medan han väntar, undrar Poppan, alias Skitiga Näsan?

Mian sa...

Pig skin, jaha ja. Jag lovar att hålla koll i varenda affär jag besöker, jag rusar iväg till Kvantum nu direkt. (På översta förpackningsbilden finns ett foto som liknar Alice - perfekt.)
Så långraggig han har blivit, den lille charmknutten. Även Alice ser likadan ut just nu och hon vill INTE gå till frissan ännu.

Mian sa...

Rubriken var som vanligt grymt fyndig. Glömde säga det :)

Mian sa...

Nu har vi varit ute och promenerat och kikade då in på Kvantum och kollade tuggbensutbudet. Jajmän, det fanns sådana där stora Piggy tuggben. Svingoda är dom, enligt text på förpackningen.
Storpack kostade 119 kr. Hojta till om du vill att jag skall leverera!

Kesu sa...

Alexia. Tjata på du! Jag slurpar i mig. Glad you lööööv them! :)

Christina: Visst är det! Urtaskigt! Why??? Bussigt att ni håller utkik. En liten sork i mellantiden skulle smaka fågel, säger Lelle R och slickar sig om sin svarta knapp till nos. Skitiga Näsan får gärna leverera den live. Ja, sorken behöver alltså inte vara live, men gärna Poppelipoppan.

Mian: Pig skin it is. Det kanske är bilden på förpackningen som gör att han älskar benen.

Långraggig indeed. Man raggar bättre då, fast han skulle ALDRIG ragga på nån nu när han är förlovad. Men vad gör man när det är så kallt? Inte vågar man klippa de små nu???

Tack för att du håller korpgluggarna öppna!

(PS Roligt att du gillade rubriken!)

Mian igen:
Menar du att det fanns piggyben där med en liten Alicelookalike på påsen? I storpack? Taget! Skicka vid tillfälle - no mad hurry at all - och mejla mig var jag sätter in pengarna (ink porto).

TACK! Veckans blötaste nospuss går till dig!

Mian sa...

Kesu: nu känner jag att jag inte har läget klart för mig riktigt. Jag tyckte att benen var ganska stora, men det var ingen Alice-bild på påsen. Men det är ju inte sådana där bamsestora ben som Rambo har framför sig på bilden, det förstår jag nu; det verkar vara en mindre variant med samma smak. Sorry... Det var i alla fall Best friend och de hette Piggy. Jag skall plåta, mäta och kolla mer i morgon - vi skall ändå svänga förbi denna affär då.

Mian sa...

Glömde: snälla, klipp inte Lelle R nu. Jag tänkte på det där täcket... med nackskölden...

Kesu sa...

Mian: Du är för snäll! Lova att ni verkligen skule till Kvantum ändå! Även jag är förvirrad, det finns tydligen måpnga olika varianter. När jag kollar Lelle R:s benförråd hittar jag små ben med knutor i vardera änden, med en liten bichon frisée på förpackningen. De är lagom stora för honom. Men allra bäst gillar han tuggrullarna (som jag nu ser att det står) med Alice på påsen. De är ca 13 cm långa.

Man kan undra hur viktigt det här är, men jag tycker att han som gammal pälsfarbror (kanske med lite sämre tuggkraft, vad vet jag) ska ha det bästa om det går att frambringa. Pjoskmatte? Japp!

Hihi! Lelle R är oklippt - OCH har sin rymdmantel på sig. Vet inte om han behöver den egentligen, men vi vill inte chansa. Tycker Alice att den är riktigt pecka? undrar han oroligt. Han har ju hennes kärleksgåva om halsen, den kanske uppväger intrycket ...

Mian sa...

Många olika varianter verkar det att finnas av de där grissmakande benen.
Jag mailar strax några bilder!

Självklart skall Lelle R ha de allra bästa och godaste benen!

Alice bryr sig inte om huruvida Lelle R har rymdmantel eller ej - hon älskar honom ändå. Det är insidan som räknas.
Hon har själv haft sin lilla bruna teddytrikå på sig idag ;)