fredag 29 januari 2010

Valåret har börjat - rösta nu!





Protokoll från ordinarie styrelsemöte i FK (Frukostklubben)

Datum
2010-01-29

Plats
Vete-Katten, Kungsgatan, Stockholm.

Tid
07.30

Närvarande
Alexia
Caroline
Kesu

1
Mötet öppnades

2
Dagordningen godkändes.

3
Förra mötets protokoll godkändes.

4
Beslutades: Anordna bildbloggomröstning alternativt bloggbildomröstning. Vi tar varsin bild som vi lägger ut på våra bloggar. Motiv: mest innovativa bild. Bloggläsarna får sedan avgöra vilken bild som är mest innovativ.

5
Rösterna ska vara redovisade och räknade senaste på söndag.

6
Inga övriga frågor.

7
Mötet avslutades.

Vi talar inte om vem som har tagit vilken bild. Aldrig någonsin! Jo, kanske på söndag. När tävligen är avgjord. Typ klockan fyra. ELler vänta, vid midnatt drar vi i snöret. Seså, in och rösta nu. Anonyma röster räknas inte, men både fyrtassingar och tvåfotingar får delta. Ös på bara!


OBS! Jag vet att ni är smarta, jättesmarta, men sitt inte där och försök klura ut vem som tagit bilden, för det är inte automatiskt lika med att det är den personen som kommit på idéen till just den bilden. Vi sträcker alltid ut en hjälpande kamerahand för varandra. Hehe!





Vi hade hysteriskt roligt som vanligt! Fredagsfrulle med Alexia och Caroline är bästa starten på helgen. Jo, för att den (helgen) är ju bara en arbetsdag bort. Vete-Katten har hur många prång som helst. Först valde vi en roligt svängd hörnsoffa, men snabbt tyckte vi att det blev för publikt och drog oss in i ett kantstött chambre separée. Rummet var inte jätteromantiskt, men vi skrattade så att till och med plastblommorna på bordet såg nyvatnade ut.

13 kommentarer:

Elisabet. sa...

Är det dom här tre bilderna vi ska rösta på? När jag klickar på Caroline, kommer jag inte alls till henne ...

Christina sa...

Skedbilden. helt klart skedbilden ;) Genial!

Kesu sa...

elisabet: Japp, lägg en bild på en av de här tre bilderna.

Tack för att du larmade om Caroline! Det hade blivit nåt knas med länken. Nu är den rätt - du kommer till Carolines författarblogg.

Elisabet: Din röst är räknad :)

Kesu sa...

Christina: Har jag sagt att jag blandar ihop namn???

Cicki sa...

För mig är det första bilden som gäller. Jag gillar det gula skenet och de diffusa ansiktena och hår som hänger ner så där läckert fladdrigt.

Christina sa...

Kesu: Näääee, skakar kraftigt på huv'et ;)

No-one sa...

Ha ha ha, älskar rubriken och hur du alldeles korrekt publicerar dagens FK-möte! Och skrattar åt tanken på de stackars plastblommorna som nog aldrig fått sig så mycket koldioxid tidigare!

Elisabet. sa...

Jahapp. Den första, helt klart!

Mian sa...

Mest innovativ är skedbilden. Fyndigt!

Lisette sa...

Så här röstar vi i Gökhem, både Alice och jag: Vår röst tillfaller skedbilden.

Moster Ma sa...

Så man rösta också på frulleflickor?!!
nummer två, skedbilden utan minsta tvekan!

Mira sa...

Eftersom jag besämt mig redan innan jag gick in på kommentarsidan så känner jag mig inte som ett eko när jag säger: Skedbilden! Bara komma på...

lady Macbeth sa...

Skedbilden!