lördag 30 januari 2010

Snövitt

Strålande sol och glittrande kallt. Pälsmössa på, gärna rattmuff om vi haft nån, och så en slösande vacker promenad i Huvudsta som balanserar vid Ulvsundasjöns rand.
Det här är en av Lelle R:s badvikar. När han vågar gå i för vågorna. Ibland kluckar de avskräckande.
En annan badvik som nu ligger igenfrusen.
Vad skönt! Ingen har snott frälsarkransen, så vinterbadare kan räddas vid behov.
Pampas marina. Ni som har god syn kan skymta året runt-båtarna, alltså "The aqua villas" som blivit så populära de senaste åren.

8 kommentarer:

Emma R sa...

Härligt!

/Emma R

Eva H-höjden sa...

Så vackert! Jag har jobbat i V:a Skogen bortåt Huvudsta och jag tog lunchpromenader nedåt hästarna och vattnet där. Har för mig att det fanns ett fik på en båt?
Är det inte Pampas Marina som ska byggas hus på?

Helen sa...

Vintervackert, javisst måste jag erkänna det, trots att jag inget hellre vill än att det ska bli vår över en natt, nu...

Men de stackars sjöfåglarna...hur kallt ska det inte vara i vattnet?!

Kram!

No-one sa...

Wow. Vilka vackra bilder! Mästerfotografen i vinterstövlar!

Lisette sa...

O så vackra bilder. När åker du söderut. Jag trodde nästa att du redan var på väg. Jaså minsann! Lelle R är också rädd för vågor. Det har han minsann inte vågat avslöja tidigare. Jag ( Alice) trodde att inte något kunde förskräcka min bålde fästeman!Många nospussar ändå.

Mian sa...

Vackra stämningsfyllda bilder!
Men nu är jag mer än mätt på kylan. Långkalsonger eller överdragsbyxor vareviga dag - åh så bökigt och tröttsamt.

G sa...

Vinter är vackert!!

Kesu sa...

Emma: Ja, jättehärligt!

Eva H-Höjden. Japp, fiket på båten finns kvar, eller vänta, i anslutning till båten är det nog, men själva serveringen är på båten och borden på land. Har jag för mig ... Husbåtarna ligger förtöjda i Pampas Marina. Eller du menar vanliga hur? Vet inte :S

Helen: Ja, jag tänker också på de stackarna. Kallt om futterna.

Alexia: Tack fina du! :D

Lisette: Joho, det har han visst. Tror jag. :) Men om Alice propsar på det, trotsar han vägorna. Allt för Alice!

Mian: Ja, bylsigt blir det. Och tid tar det. Tur man inte är brandman.

G: Visst ÄR det! Men du din stackare hamnar visst alltid här när jag tjatar om vacker vinter ...