fredag 1 januari 2010

Nyårsafton



Frågar ni mig var nyårsafton precis som den skulle vara med minusgrader och massor med knarrande snö. Hade helst sett en smällfri natt, med tanke på alla rädda djur, men det tycks inte gå att genomföra i det här landet. På Irland får man bara smälla några minuter runt midnatt på nyårsafton, resten av året är smällfritt enligt lag. Anledningen är att republiken haft sin beskärda del av riktiga smällar och polisen vill inte rycka ut i onödan. Måste vara skönt att vara hund på den gröna ön.

Vår terrass var alldeles översnöad. Jag undrar vad vi glömt att ta in från bänken. Ville inte förstöra snöbädden, så ni får vänta på svaret tills det vi gömt i snö kommer upp i tö.

9 kommentarer:

Lisette sa...

Wow vilken terraass och vilken utsikt! Jag blir riktigt avundsjuk. Det ska bli spännande att se vad som dyker upp när det blir tö. Det ser ut som ett par iglo-kottar på marsch....;)

Kesu sa...

Lisette: Iglo-kottar! Hoho! Där har vi en som inte drack för mycket igår utan redan är i sann form.

Lisette sa...

Jag är i form i dag också men ......

Kesu sa...

Lisette: ... men vaddå???

Cicki sa...

Ja, de där förbaskade smällarna. Till och med Elvis reagerade fast han inte är hund utan endast en liten katt.

Grannen ovanpå oss tar hand om hundar som farit illa. Jag hörde genom taket hur de gnydde och småskällde. Jag tyckte så himla synd om dem. Ändå var det faktiskt mindre i år än tidigare år. Om det var kylan eller strängare restriktioner som gjorde det vet jag inte. För mig får det gärna vara smällfritt. Eller som på Irland. Det verkar vara vettigt med några minuter per år.

Mian sa...

Vilken utsikt - läckert!
Vad är det månne på bänken under snön, något (som varit) ätbart kanske?

Kesu sa...

Cicki: Oj! Hur reagerar Elvis? För mig räcker också några smällminuter per år.

Mian: Ja, det är just det jag också grunant på. Kan vi ha glömt nåt knaperbart när vi har grillat på terrassen? Men då BORDE vi ju ha sett det tidigare i höst. Fast med tanke på mitt kylskp så ...

Cicki sa...

Han blev rätt stirrig och sedan sprang han och gömde sig inne på kontoret.

Mian sa...

Vad var det som gömt sig där på terrassen, under snön??