fredag 30 januari 2009

Flytt, flytt, kommer aldrig igen

Finns det nåt som ser så sorgligt och övergivet ut som en utflyttad lokal? Ska vara ett ödehus i Norrland då, med gapande fönster och en dörr svajande på trekvart.

VeckoRevyn har flyttat (tillbaka tydligen) till lokaler 30 meter bort på samma våning. Sömngångaraktigt gick jag fel första morgonen och möttes då av den här synen. Virrade även fel på lunchen, eftersom man nu kan gå in via en annan av farbror Bonniers alla ingångar. Snälle vaktmästaren ledde mig rätt igen. Det fina med min felvandring var att jag kunde norpa med mig en massa härliga gratismagasin på vägen. Hamnde ju på olika tidningaredaktioner. Hur var det Karin Boye sa: "Det är vägen som är mödan värd." Jobbade hon också på Bonnier???

6 kommentarer:

Christina sa...

Ja, det kan löna sig med lite irrfärder ibland ;)

Snygg färg på väggarna i den övergivna lokalen, lite tomatsoppa så där. Riktigt snygg.

Anonym sa...

Var det en trevlig vaktmästare? :)

Kesu sa...

Christina: Jajamensan, senvägar har sina fördelar framför genvägar.

Hihi! Vet inte om VR skulle bli så lyckliga över beskrivningen tomatröd. De vill nog att väggen ska vara knallrosa. Ska vi skylla på min kamera (och mörk lokal)?

Caroline: Alla som hjälper en rätt är väl trevliga? :)

No-one sa...

Ha ha, ja Karin B jobbade säkert där!

Christina sa...

Knallrosa - hua, då backar jag och tar tillbaka!

Kesu sa...

Pixalexia: Hon kanske hette Karin Bonnier. Egentligen ;)

Christina: Du som illustratör har såklart järnkoll på färgnyanser. Och när jag klickar på bilden ser väggen definitivt mer tomatröd ut än knallrosa. Vi kör på tomat tycker jag - utan att tala om det för någon på VR.