tisdag 27 januari 2009

Toppensoppor

Ni ska veta att jag gör vad ni ber er om. Vill ni ha en bild, får ni den, jag till och med flera. På begäran alltså, mitt toppensoppställe Ah-nanas som jag tycker alla i närheten av Sveavägen 92 ska slinka in på - eller ta med mat ifrån. Jag var där idag igen. Åt en värmande och närande soppa igen. Tänkte "jag går tillbaka hit igen". Und so weiter.Ett bord står några trappsteg upp, i skyltfönstret. Jag håller med, det ser inte så mysigt ut utan matgäster, men det beror på att jag alltid går dit efter - eller före - värsta rusningen.
Ah-nanas frestar med mer än bara soppor som ni ser. För mig som ska bli ekorre i nästa liv (och jagas av Lelle R) sitter nötter - och choklad - fint som eftermiddagsuppmuntran.

4 kommentarer:

Monet sa...

Ser jättemysigt ut. Har själv bott inte så långt därifrån på Sveavägen så jag känner igen stämningen. Visst är det Handelshögskolan utanför fönstret?

Kesu sa...

Monet: Oh! Spot on! Visst är det Handelshögskolan utanför (och en SL-buss)! Då vet du precis var det ligger. Smit in nästa gång ni är på besök i Sverige.

No-one sa...

Mmm, härligt! Med både restaurangen och bilderna!

Kesu sa...

Pixalexia: Tack! Gå dit när du har ett ärende i trakterna. Kan VARMT rekommenderas.