onsdag 14 januari 2009

Popcornscoop

Tror ni att det finns ett samband? Fick ett pressmeddelande att medlemmarna i SF:s Bioklubb åt 500 000 liter popcorn under 2008. Och när jag var på SF i Råsunda för att kolla en recensionsfilm (Slumdog Millionaire - se den!) såg jag DET HÄR:





Jojo, så mycket för nypoppade, varma, härliga och fräscha popcorn under filmen. Not! De levereras tydligen i stora plastsäckar och hottas sedan upp. Hmmmm! En kille som kom förbi sa att majsen kommer från Sydamerika och att poppandet sker i Polen. Fast jag är inte säker på att det är sant. Han hade reflexillgrön skyddsjacka och hjälm med hörlurar på. Det brukar inte SF:s personal ha. Jag menar, sååå dålig är väl ingen film att dom måste skydda sig fysiskt. (Antar att han var från Skanskabygget alldeles i närheten, och hade smitit in för att, eh, äta popcorn – eller kanske gå på toaletten.)

Plötsligt blev popcorn inte bäst på bio. Jag tror jag tar med mig en påse hempoppade nästa gång.

4 kommentarer:

Christina sa...

Det där såg verkligen småläbbigt ut!

Kesu sa...

Christina: Visst gjorde det?!

No-one sa...

Usch, jag hoppas verkligen inte det är sant att de poppas utomlands. I så fall kommer jag aldrig mer köpa popcorn på SF!

Kesu sa...

Pixaleixa: Nä, det är nog inte sant. Men det är illa nog att de poppas i förväg och levereras i plastsäcker, eller hur?