onsdag 14 januari 2009

Rekommendera mera!

Ni har väl inte missat sajten reco.se? Där kan du 1) rekommendera dina favoriter (i nästan vilka kategorier som helst) och 2) se vilka företag som andra har som favoriter.

Idag var jag hos min optiker, Håkan Sörensen på Linsen (Norrlandsgatan 22) och jag tänker rekommendera honom, för bättre optiker finns inte. Bara det att optikbutiken inte tillhör en kedja är bra. Att Håkan vidare är supertrevlig och rolig samt har två hundar (en siberian husky och en tax) med sig överallt, inklusive på jobbet, gör honom bara till en ännu bättre person i mina ögon som han alltid tittar djupt och länge. Jag vet ingen som gör en sådan grundlig synundersökning. Inte ens min far, ögonläkaren, har gjort det. Fast det faller förstås under kategorin bagarbarn och bullar. "Pappa, jag tycker jag ser lite suddigt." "Ta en magnecyl." "Men jag ser suddigt på bägge ögonen. Jämt!" "Ta två!" Typ.

2 kommentarer:

Unknown sa...

HeJ!
kan bara istämma både om bullarbarnen och reco! Fast jag tycker fler ska skriva om badrumsbyggare, för jag behöver en ;)

Kesu sa...

Emma: Välkommen till min blogg! Kul att du hittade hit! Det finns säkert en - eller två - anledningar til varför det är så ont om badrumsbyggare på reco-sajten. Antingen finns det väldigt få som är BRA eller så vill folk inte tipsa om de som är bra, utan behålla dem för sig själva. Vad tror du?

Förra året hade en tjej en vattenskada i sin lght (här i huset). Maken och jag tror att de trevliga badrumskillarnas företag hette Badrummet AB. Ska googla om jag hittar nån mer ledtråd. Återkommer i så fall.