måndag 26 januari 2009

Underbart på spat

Visst är ni riktigt nyfikna på vårt spabesök? Bra! För här kommer bilder. De talar egentligen för sig själva, men jag ger några sufflerande, viskande kommentarer ändå. Beredda? Okej, då kör vi! (Klicka på bilderna om du vill ha dem större.)
Såna här vinklar och vrår är typiskt för Smögen.Vi pratar serious spa här. Det här är skönhetsbagen EN av oss hade med sig dit. Den var rågad på hemvägen.I behandlingsrummet.Louise och vår favorit-Spader Dam - Anne. Vi blev sååå fina när hon jobbat med oss.Titta bara! (Jag planerade att smyga in under Louises behandling för att ta bilder av henne i kombinerad ler- och chokladmask, men dörren var låst! Och med bomullsrondeller på ögonen hade jag svårt att ta bild på mig själv. Sorry!)Anna är den i vår trio som är mest skeptisk. Hon tror inte lika benhårt som Louise och jag på krämernas undergörande verkan. All aktivitet upphörde i receptionen när Louise och jag skulle lösa ut oss - kvittona var längre än Robert Wells hår - medan Anna snabbt och lätt betalade för den enda kräm hon köpte. Men så är hon också yngst av oss ...Välkommen till lunch, Louise and the Loonies (ett av våra många artistnamn). Havsutsikten ingår i priset.SNÖGEN!Livet på en räkmacka - eller varför inte i en kaviartub? Roligaste ritschratschrutschbanan i stan.Från poolen ser man ut över havet och ända till evigheten.Det var bara vi tre på vattengympan båda dagarna. Fröken tyckte vi var sååå duktiga och döpte oss till Tripp, Trapp, Trull. Nu väntar vi bara på att Måns Herngren ska höra av sig inför "Allt flyter 2" - och Michael Jackson för att ta reda på var man hittar såna här fräsiga, blå vantar. (De ökar vattenmotståndet. Vi blev faktiskt både svettiga och hade träningsvärk efteråt.) På ryggen hade vi blå skumgummidynor som spänns åt hårt, hårt, hårt. Därför ser man duktigt ihoptryckt ut.Badddräkterna i vårt badrum hann nästan inte inte torka mellan alla aktiviteter.Vi slopade avslappningen vi anmält oss till. Den fixade vi med att shoppa i Kungshamn (10 min därifrån.) Där låg den här butiken ...Och inte nog med det. Min man har alla förutsättningar att ta över en affär här också. Ska vi flytta dit, kanske?Anna provade långmössa.Och Louise ställde gärna upp som modell för tanthattar. (Vem som helst ser ut som tant i såna här historier - jag vill gärna påpeka det.)Tripp, Trapp, Trull på land. Jag längtar redan efter er och till nästa gång.

4 kommentarer:

Christina sa...

Så himla trevligt ni verkar ha haft det! Bara att åka iväg ett tjejgäng så där är ju upplyftande och själsligt befrämjande i sig :)

Och jag klickade på poolen - och v i l k e n utsikt!
Fantastiskt, där hade jag kunnat skvalpa omkring tills jag blev rynkig som en sultanrussin!

Caroline Engvall sa...

Ni ser ut att ha haft det underbart. och grattis kesu - du hamnade längst bak på bilden igen. :-)

Christina sa...

...e t t sultanrussin ;)

Kesu sa...

Christina: En eller ett spelar ingen roll i den där poolen. Utsikten får en att glömma allt oväsentligt. Smögen är bäst på vintern, när turisterna inte skymmer havet :)

Caroline: Javisst! Och det var ju en lycklig slump. Hehe ...