fredag 9 januari 2009

Läs!

Alexia är så bra på att tipsa om böcker. Jag vill inte vara sämre och puffar för den här boken. Han är bra den där Bob. I boken ställer han frågor till vitt skilda personer, t ex sexologen Olle, f d ärkesbiskopen KG Hammar och artisten Stefan Stundström, som får dem att tänka efter och svara utan klyschor. Att han sedan - Bob alltså - petar in sina egna funderingar gör inget alls. "Står på Medborgarplatsen och tänker att här går många på jakt efter kärleken. Eller så är de bara på väg till Söderhallarna för att köpa middag. Det är svårt att se skillnaden."

Bilden blev mindre än vad jag trodde. Kanske ska tillägga då att boken heter "kärlek - hur fan gör man?"

6 kommentarer:

No-one sa...

Jag tycker det är lika kul att läsa om vad andra tycker om böcker dom läst, så jag tackar och bockar för det här boktipset!

Anonym sa...

Hej Kesu din lilla klok-höna.

Jag behöver lite hjälp av dig.

Först ett råd om jag skall fortsätta planerna jag beskriver nedan,och sedan hjälp med att genomföra dem.

Planen är att en händig person filmar mig när jag försöker dansa olika danser som jag inte kan.
Skall sedan försöka sälja filmerna till TV eller på nätet.

Fråga 1 är om du tycker planerna är bra?

Fråga 2 är om du vill vara med och filma?

Anonym sa...

Den där Bob Hansson är en mycket lustig prick, jag har träffat honom flera gånger (tillsammans med vår gemensamma bekant pop-Martin Svensson). Bob är nog den mest vimsiga person jag har mött. Att han har fått ihop en hel bok är nästan ofattbart. Men kul.

Kesu sa...

Pixalexia: Va bra! Då ska du få fler tips vad det lider.

Pappa K: Jag vet inte om jag är rätt person att fråga, för jag tycker inte dans är så kul. Kan inte själv dansa, och har därför svårt att uppbåda nåt intresse för dylika kroppsövningar. Låt frågan gå vidare till nån dansentusiast. :)

Caroline: Det kan jag tro, för jag såg en intervju med honom där han verkade ganska förvirrad. Men charmig. Och boken är bra.

Anonym sa...

jag hoppas du förstod att dansgrejen var ett försök att vara rolig och travestera på lets dance?

Anonym sa...

Paooa K: Jodå, det fattade jag allt, men jag kom inte på nåt roligt svar, så jag körde ett ärligt svar istället :D