tisdag 27 januari 2009

Nya upptäckter varje dag

Googlar ni er själva? Om inte - gör det! Inte för att narcissistiskt spegla sig i sajberrymden utan för att se vad ni hittar. Själv lärde jag mig ikväll att Kesu inte bara står för de inledande bokstäverna i mitt för- och efternamn (därav ett smeknamn och namnet på min blogg), utan också för Keynsham Explorer Scout Unit. Bara en sån sak!

Men inte nog med det. Kesu är också en - jag citerar - mystisk, sensuell och provokativ parfym. Tror jag det! Jag vet inte riktigt vad "Nor janutui werom nusi delara kesu" står för, men det är säkert något gott. Och trevligt. Och roligt.

4 kommentarer:

Christina sa...

Pst - jag har skrivit en kommentar om skärmdump, jag hittade hjälptexten! Vi gick om varandra.

Kesu sa...

Christina: Okej! Bra! Tack! :)

Caroline Engvall sa...

Det finns ju massor av olika kesu-mojs (googlade också). Om jag tar mina bokstäver - CA och EN blir det inte lika kul. Bara en fransk stad.

Kesu sa...

Caroline Engvall: Men inte vilken stad som helst. Och om du googlar på ditt fulla namn får du ju minst en miljon träffar.