onsdag 17 september 2008

Bloggbryderi

Självklart älskar vi bloggare att få kommentarer på våra inlägg. Även om vi inte ligger i Linda Rosings bloggklass, vill vi gärna att ni läsare lämnar era avtryck när ni tassar hos oss. Helst vill vi ha hurrarop, vågen och visslingar, men visst, ifrågasättande kommentarer funkar såklart i nödfall. (Jag sa i nödfall, Pappa K!)

Idag försökte jag får B att skriva en kommentar. Svar: "Man skriver inte på sin frus blogg."

Eh? Någon bloggare därute som läst det i blogghandboken? Och - viktigare - någon som har nåt bra motargument???

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men som god journalist kan du ju inte bara SLÄPPA det så där. Han måste ju MOTIVERA. VARFÖR, liksom. Be honom skriva det på bloggen. ;-)

Anonym sa...

Ähh, gör som du brukar: säg till på skarpen att "det gör du visst det"

Varför krångla till det med nya uppfostringsmetoder. Har vi män lärt oss lyda på ett sätt är det väl bara för er att fortsätta på den inslagna vägen.

Kesu sa...

Caroline: Haha! Jag ska säga det åt honom. Annars kanske du - och Johan - kan hjälpa mig nästa vecka?

Pappa K: Du har såklart helt rätt. Varför ändra ett vinnande koncept? Tänkte inte på det. Tur att du har sån sinnesnärvaro.

No-one sa...

Jag förstår dig Kesu!!! Har du någonsin sett min make kommentera på min blogg?

Det har hänt EN gång. Trots att jag tjatat, bönat, lirkat, manipulerat, smörat och bett.

Hur gör man? Alla förslag emottages tacksamt.

Anonym sa...

Pixalexia: Ja, jag minns faktiskt din B:s kommentar. Men varför vill inte han då? Vad är det för fel på våra B:en???