torsdag 25 september 2008

Min Oscar - 2

Lovade att plåta pokalen, so here comes. Ni som är så uppmärksamma, Alexia och Caroline, ser säkert fotografen själv i bucklan.

Och medan jag ändå håller på kan jag slänga med en bild av dagens äppelkaka som grann-
redaktionen för Laga lätt bjöd på. Nu var det ingen äppelkaka, som chefred Louise ropade ut, utan en onödigt god ingefärs- och nötkaka. (Receptet kommer i Laga lätt nr 12/08.) En minut efter min plåtning var den schlutt.

Ni fattar säkert varför jag älskar att jobba på Sveavägen 53. Man får kakor och mat som provköket testat - och som i det här fallet alltid är nyttig, för tidningen heter ju faktiskt inte Fet, tjock och glad.

Alexia coh Caroline, ni kan ju klura på vem som står i bakgrunden med böjd rygg och antecknar något i sin Filofax. (Jodå, Pappa K, du får också gissa om du absolut vill.) Vem tror ni att det är???

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kungen?

Anonym sa...

Gissar-C. Men skärpning nu! Visserligen ger Bonnier ut tidningen Queen (med redaktion lite längre bort på samma plan), men någon kunglighet har ännu inte trampat det slitna linouleumgolvet. Bättre kan du!

Anonym sa...

Victoria Silvstedt?
(Det syns ju på tröjan).

Kesu sa...

Gissar-C igen: MYCKET bättre! Nu är könet rätt. (Tyst Pappa K!) Tröjan också. Men ännu inte bull's eye. Jag inväntar Alexia (om hon vill), sedan publiceras svaret här. Watch this space!

Anonym sa...

Kan det vara allas vår lilla Susan?

Anonym sa...

Pappa K: Det är en bra gissnig. Men tjejen är kändare än så. Och hon står alltså på VeckorRevyns våningsplan. Hon har långt hår. Och väldigt, väldigt moderiktig ... Man kan långsökt ge ledtråden 800 grader också.

No-one sa...

Vad fin du är i pokalen :)
Jag hade tänkt gissa på Susan i bakgrunden, men så såg jag att Pappa K redan gissat på det...

Kesu sa...

Pixaleixa: Nej, det är likt, men inte riktigt rätt. Såg du min ledtråd? ;)

No-one sa...

Jag såg din ledtråd och kunde inte alls se kopplingen. MEN NU tror jag att jag vet vem det är: Ebba von Sydow!!! Har jag rätt? :-D Hur många chokladbollar vinner jag?

No-one sa...

Alltså: 800 grader = Ebba Grön = Ebba von Sydow.

Kesu sa...

Pixalexia: RÄTT! Du vinner tre chokladsbollar och en herrans massa nummer av VeckoRevyn, personligen överräckta av mig.