onsdag 10 september 2008

Skynda, skynda, snart är det jul!



Jag hatar att planera, vill inte att min tid ska vara inrutad, vill spontana. Dessutom tycker jag ganska illa om att följa det jag tvingats planera. Vill bestämma själv i stunden.

Och så går det som det går också. Jag missar saker, hinner inte med, bommar erbjudanden som gått ut, biljetter som sålt slut.

Min fantastiska kompis Anna är precis tvärtom. Hon ÄLSKAR att planera och vet i princip vad hon ska göra varje dag sex månader i förväg. Så går hon också i mål och det där hon hade tänkt sig blir verkligen av.

Anna och jag har en alldeles egen jultradition. Andra får baka knäck och koka lussekatter bäst dom vill, bara vi får gå på The Real Groups julkonsert. Tyvärr ges den bara vartannat år i Stockholm (ja, ja, inga stormande inlägg om DET nu). Helst skulle vi vilja att julkonserten gavs varje jul OCH påsk i 08-området, men då skulle aldrig japanerna och koreanerna få höra TRG som är stora i Asien.

Klicka på videon för ett smakprov på den varma musikglögg TRG serverar.

Men i år är det dags igen. Hurra! Och tack vare Anna har jag nu planerat vad jag ska göra den 18 december i år. Klockan 19.30. Det känns mycket ovant, men mycket, mycket bra.

Planering is da shit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är alltså den 18 december upptaget - inget julpyssel just det datumet. :-)

Anonym sa...

Caroline: Korrekt uppfattat - om du vill ha mig med alltså. Men ALLA andra dagar går i december. För mig alltså. Men jag är osäker på Anna. För den 18 december var det enda datumet hon kunde gå på TRG ...