onsdag 3 september 2008

Har ni fästingar, eller?




Igår avlutade vi Lelle R. Igen. Det gör vi varje kväll. För några veckor sedan hittade vi inte en enda fästing. Den tillfälliga kylan hade fått dom att krypa ner i jorden, stod det i tidningarna. Halleluja! Men nu när det är lite varmare igen har dom slagit till med förnyad kraft. Sommaren kanske inte är över trots allt!




Så här såg Lelle R ut efter avlusningen. Han hatar när vi hittar fästingar på nosen och runt ögonen. Enda trösten är att en fästing = en levergodis.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett att det finns ett jobb att söka på luddet?

Anonym sa...

Pappa K: Ja, men jag har för mig att du frågade efter någon som var arbetslös och det är inte jag.

Anonym sa...

Stackars Lelle Rambo.
Lova att han får fästingmedel nu.
Det är faktiskt jobbigt för en äldre herre att ha det så här......

Anonym sa...

Se det som att Lelle R är så populär att alla vill va med honom!

Anonym sa...

Louise: Jag LOVAR! Vi har kört det under sommaren, men vi trodde faktiskt att fästsäsongen var över.

Caroline: Fast det är inga festliga kompisar. Han får stora, röda bulor numera efter dom. Ibland tar vi fel på bulorna och fästingarna. Drabbas inte Hugo?

No-one sa...

FY 17 vilken bild!!! Jag fick bokstavligen gåshud när jag klickade på den och såg den i verklig storlek. STACKARS RAMBO!

Anonym sa...

Lelle R, nu håller vi tummarna för dig...

Kesu sa...

Pixalexia: Ja, det var jättesynd om honom. Och jag tror att fästingarna är elakare nu, för han har aldrig fått bulor tidigare. Drabbas Sweet Miss Modesty?

Caroline & Hugo: Tack!