torsdag 18 september 2008

Kändisspan

För 365 dagar sedan började B och jag vår bröllopsresa med att sätta oss på ett plan till New York. Yeah! Tänk om jag vetat då att jag ett år senare skulle - sitta mittemot Claes Eriksson på tunnelbanan. Ni vet, han i Galenskaparna.

När jag flyttade upp till Stockholm från Göteborg tyckte jag det var lite kittlande med alla kändisar. Min kompis Louise kom ofta och hälsade på - det var innan make, två barn, dagislämningar, dito hämtningar och vabbningar - och vi bytte tyst ögonkast när vi såg dom på stan och konstaterade att 08-området ÄR kändistätareän 031-området. Tacka f-n för det när göteborgarna sitter och åker tunnelbana (blå linje) istället för spårvagn (typ till Långedrag).

Så här ser Claes Eriksson ut på scenen. Så såg han inte ut på tunnelbanan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens fråga: vem är den kändaste kändis du sett på stan i huvudstaden?

No-one sa...

Jag undrar samma sak som Caroline!

No-one sa...

Och vem är den kändaste kändis du sett i huvudstaden, Caroline??

Anonym sa...

Caroline och Pixalexia: JAg vet faktiskt inte. Har lite svårt att ranka, vad gör att en kändis är mer kändis än en annan? Så jag bollar tillbaka frågan till er.

PS Om det ite gäller här i stan har jag dock några kandidater ;)

Anonym sa...

Ja, men Madonna är ju mer känd än Sanna Nielsen, till exempel.

Jag svarar Will Smith och skickar vidare frågan igen.

Kesu sa...

Caroline: Alldeles riktigt. Men i Stockholm ser man så sällan Madonna på gatorna. Det är bara en strid ström av Claes Eriksson, Ulrika Knutsson, Camilla Läckeberg och hennes Martin, Ian Wachtmeister, herr Treschow, Martin Stenmarck och så. Plus Författaren Caroline Engvall - och HON är ju storkändis numera. :)

Men du: vilken är den kändaste kändisen du sett i Stockholm?

No-one sa...

Hahaha, Kesu - det är så roligt, för jag tänkte också på frågan som du: vad gör en kändis mer känd än någon annan? Det är ju relativt, från person till person. Det beror ju på vilket "kändisregister" du har.

Kan inte komma på vilken som är den kändaste kändisen jag sett eller träffat, men jag tror det är Magnus Härenstam. Honom fotade jag för ett jobb en gång. Sen kan jag bara radda upp en ström halvt jämnkända personer som Magnus Carlsson, Magnus Uggla, Papa Dee, Clas Ulvesson, Leif Patrotgsky, Kristina Lugn, Liza Marklund...

Men jag slår vad om att ni journalister har träffat dom alla.

Så min fråga till er (Kesu och Caroline) är: vilken är den kändaste kändisen du intervjuat?

Kesu sa...

Pixalexia: Fast dom vi träffat å jobbets vägnar tycker jag inte ska räknas som nån man sett på stan. Intervjuerna är ju riggade.

Vad gäller kändaste intervjukändis, tror jag att C och jag har bolalt det nångång. Jag tror hon svarar ........ Själv svarar jag ....... Kommer du ihåg Caroline? (Jag lovar att ge dig svaren Alexia!)