onsdag 10 september 2008

Bästa slavdrivaren

Ibland får jag frågan om det inte är jobbigt att sitta hemma och jobba. Springer man inte och sätter på kaffe, tvättmaskinen och fipplar runt i största allmänhet?

Svaret är NEJ. I alla fall om man har en hund som ligger 2 mm bakom kontorsstolen. Rullar jag den bakåt, rullar jag på honom. Och det vill jag ju inte. Så här sitter jag framför datorn och längtar efter kaffe, men det blir inget. Lika bra att ta tag i nästa artikeluppdrag alltså.

Hund på arbetsplatsen ökar både trivseln och effektiviteten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också ha hund på mitt jobb. Skulle det bli tillåtet så skulle jag skaffa hund igen bums, men nu är det förbjudet, trist.
När Rulle jobbade så var det enbart positivt.

Anonym sa...

Sjutton också nu är jag anonym igen.
Det är jag, LOUISE som försöker blogga.......
Nu blev nog rätt!

Kesu sa...

Anonym, även känd som Louise -eller vice versa: Hund på jobbet, ja överallt, borde vara en mänsklig rättighet. Vad säger du - ska vi starta hund-på-jobbet-partiet?

Anonym sa...

Hugo ligger just med nosen på halva mitt tangentbord (jag sitter i soffan och jobbar - en gravid arbetande kvinnas rättighet!). Det betyder att alla bokstäver öster om u, h och n är upptagna. Det blir rätt dåliga artiklar. :-)

Anonym sa...

Caroline: Äh, kör stavningsprogrammet bara så fixar det sig.