fredag 19 september 2008

Hundrasrasism

Jag säger bara mops - om jag måste. Helst vill jag säga terrier. Men allvarligt: vad ska man med såna till? Ni ser ju själva på bilden. Snörvliga saker som vaggar fram. Omöjligt att veta vad som är fram och bak. En död mops är en bra mops. Gör kalops på dom, säger jag.

Mopsar kostar numera 25 000 kronor. Sicket överkilopris! Snacka om att betala för dökött. Mopsen är visst den nya chihuahuan. Ha och dubbelha! Kan ni se Paris Sheraton med en dreglande, rultig korv i sin Gucciväska? Nä, just det!

Rambo
The terrible terrier

Update: Rambo gick igång lite när han hörde att mopsvalpar kostar 25 000 kronor för att dom är de nya it-hundarna. No more chihuahuas. Han fattar att irländsk varghund kanske inte kan PLATsa som handväskefavoriter, men mopsar? När det finns gulliga terrier. Som liberal webbmistress tillåter jag gläfs och morrning, men åsikterna får - som alltid i insädnare - avsändaren själv stå för.

4 kommentarer:

No-one sa...

Jag tycker inte mopsar är söta på något sätt...

Kesu sa...

Pixaelixa: Lelle R har just gått med i din fan club.

Anonym sa...

För det första kostar inte en mops 25.000 kr !

För det andra tyckte jag absolut inte om din text : en död mops r en bra mops ! Herregud !

Smaken är ju som baken.
Om man inte tycker om en hund eller vad det nu är så behöver man väl inte bry sig.

Jag är själv mopsägare och jag har aldrig haft en underbarare hund !

Kesu sa...

Nettan: Jag förstår att du är en stolt mopsägare. Det skulle säkert jag också vara om jag hade en.

Och ironi är svårt. Vår hund tycker tyvärr inte om mopsar. Det är de enda raser han ryggar inför. Alltid. Men det får ju stå för honom. Och när vi mötte en mopsägare på morgonåpromenaden som berättade att mopsvalpar nu kostar 25 000 kronor fick jag idén till blogginlägget. Jag är ledsen om det gjorde dig och din mops ledsen. Hoppas satt du trots allt vill fortsätta läsa bloggen.