fredag 19 september 2008

Se så hårt jag jobbar

Jamen ni ser! Om man behöver två vattenglas, två almanackor, en skyskrapa notisblock och en skog med pennor (för att inte tala om skogen som gått åt till alla papper) - DÅ MÅSTE MAN JOBBA HÅRT. Duh!

Simsalabim! Samma hörn tre timmar senare. Eller kanske tre mintuer senare. Jag har fredagsstädat och drog med armen från höger sida till vänster sida. So easy! Det illustrerar följande sentenser: 1) Man ska alltid börja arbetsveckan med ett rent och inbjudande (???) skrivbord. HUR kan ett skrivbord vara inbjudande liksom? Nåja! 2) Det är aldrig för sent att börja! Det här var min första skrivbordsfredagsstädning. Ever!

Men Lelle R ser i alla fall nöjd ut där han snarkar på mitt virtuella skrivbord. Hans nästa bok heter Mitt liv som skärmhund, eller skärmdump eller kanske skärmdumpshund. Vi får se vad hans förläggare tycker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din fredagsstädning av skrivbordet var nog i samma klass som min veckostädning av huset till Chefen skulle komma hem.

Hoppas hon inte öppnar några garderobsdörrar innan hon är frisk nog att snabbt hoppa undan det som ramlar ut.

Vadan denna agg mot mopsar?
Är det för att:
A jag mopsar mig mot dig
B: jag ser ut som en mops i ansiktet
C: jag dreglar (fast bara när jag ser nått gott)

No-one sa...

Så fantastiskt roligt att se! TACK!

Vilken kamera fotade du med?

Och vad fint det blev på skrivbordet :D

Kesu sa...

Pappa K: Panikstädning är bättre än ingen städning alls.

Angående mopsar får du fråga Lelle R. Det var han som gick igång när han hörde att dom är dom nya chihuahuerna och kostar 25 000 kronor.

Pixalexia: Det var bara min lilla kompaktkamera som fick agera städbevis idag.