måndag 8 september 2008

En tiger i sängen?

Nej, men en leopard i duschen! Lelle R har fortfarande lite svårt att hålla tätt. På morgonen är det ibland som att sätta foten i en potta. Igår kissade han på Hobbe - som han i normala fall brukar rulla ihop sig på. "Vi fyrtassingar måste hålla ihop" liksom. Hobbe fick sköljas av och hänga på tork över natten i duschen.

Nej, jag skulle aldrig skjuta en leopard, men jag har ärvt Hobbe från en äventyrlig morbror som köpte honom nångång på 50-talet. Han är alltså mycket äldre än jag - ja, morbror också. Så djurvän jag är tyckte jag inte att jag kunde kasta leopardfällen från Afrika på soptippen. Jag döpte honom istället efter tigern i serien Kalle & Hobbe och nu har vi camperat ihop i över tio år. Du och jag Hobbe, du och jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det som ett tecken. Lelle R hämnas äntligen på Hobbe. The old man gets his revenge, liksom.

Kesu sa...

Caroline: Hämnas för vad???

No-one sa...

Oh - den där skulle Miss Modesty älska!

Kesu sa...

Pixalexia: Hehe! Men hon skulle nog inte gilla att hänga sådär, va?! ;)