tisdag 2 september 2008

Herr Regeringschef får mina sympatier idag

Foto: Lars Pehrson
Så här såg det ut när Fredrik Reinfeldt besökte ett halalslakteri i Johanneshov igår.
Foto: Johan Almblad
Och så här såg det ut när några ivriga journalister skulle lära sig allt om pastatillverkning i Italien för ganska precis ett år sedan.

Jamen ni fattar varför mitt hjärta blöder lite för FR idag. Det spelar ingen roll att bilden tas av en proffsplåtis med en superduperkamera (så var det i bägge fallen). FÖR HUR F-N SER MAN SNYGG UT I HYGIENKLÄDER? (En halv farfallepoäng till fru Engvall som posar lite sexigt.)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Inget inlägg som berör inlägget Herr Regeringschef... direkt men...

Känner du eller någon i din bekantskapskrets Inga-Lill Mosander som brukar berätta om böcker i Gokväll på ett bra sätt?

Anonym sa...

http://www.webbplats.org/bvk/ingalill.htm

henne menar jag

Anonym sa...

Kenneth: Jag vet precis vem du menar. Hon som har PERFEKT målade röda naglar (apropå vad kvinnor ser under ett insalg på tv). Nej, jag vet ingen som känner henne. Hur så?

Anonym sa...

För att hon skall sitta i TV och säga det självklara - att ALLA M.Å.S.T.E läsa Boken.

Ps. Visst är naglarna fina:)

Anonym sa...

Fast du - kolla i länken där det står vilka tidningar hon jobbat/jobbar på. Låter inte det som samma ställen du huserat på. Nån måste väl kunna prata med människan?

Anonym sa...

Kenneth: Ingalill Mosander sitter i SVT och pratar böcker. Hon har BOOKPOWER (kanske t o m även en powerbook). Gissa om förlaget har sett till att hon har (minst)ett ex av boken ...

Anonym sa...

Kenneth: Varva ner och låt boken klara sig själv. Allt vi har sett hitills talar för att den klarar det. Det absolut värsta du kan göra är att pådyvla en journalist - särskilt en som har till uppgift att tycka mycket - dina åsikter. Kolla med din dotter om du inte tror mig :)

Anonym sa...

Ähhh....

Bara för att du har rätt så...

Anonym sa...

Vill vara meee: Gör som du vill!

Anonym sa...

Men se där! Min personliga PR-grupp har talat. Haha. Här behöver man ju bara luta sig tillbaka och slappa. ;-)

Ska vi klädmatcha med sådana kläder imorgon, dear?

Anonym sa...

Caroline: Nä, tror inte det. Eller: Om du OCH J gör det, gör jag det också. Kanske ...

No-one sa...

Hellre pastafabrik än köttfabrik. Och jag tycker vi var riktigt snygga i våra outfits!