måndag 23 mars 2009

Irriterande!

Mötte en sprallig hund ikväll. Lelle R tycker sådär om honom. Han är alltid lös och skuttar och hoppar. Jag tycker sådär om hans matte.

Lelle R lubbade som alltid fram och snodde runt mattens ben. Den skuttande hunden brydde sig inte.
- Han har inget emot att en annan hund nästlar sig in hos hans matte, kommenterade jag.
- Oh nej, då, Challe (TROR jag hunden heter) är sååå lugn och harmonisk.
- Hm. Så bra! Rambo blir alltid lite sotis när vi kelar för mycket med andra hundar.
- (Kvittrande) Det blir inte Challe! För han får sååå mycket kärlek av oss.

Fattar ni varför jag tycker sådär om Challes matte?

11 kommentarer:

lady Macbeth sa...

En sån odräglig människa!! Såna ska man strunta i.

No-one sa...

Ha ha ha, vilket tillfälle att öva självbehärskning...

Christina sa...

Hjälp ;)

Caroline Engvall sa...

Johans pappa säger alltid att det finns människor att öva på. Jag tror han har snott uttrycket av Kay Pollack. Men det stämmer likväl ändå - och här har du din att träna på. :-)

Anonym sa...

...ja världen är fylld av knäppgökar, hundägare utgör inget undantag...aoooouuch!

Anonym sa...

... Synd att han inte älskar er tillbaka ...

;-)

Mian sa...

Men jösses...

Kesu sa...

lady Macbeth: Håller med! :)

Pixalexia: Sannerligen!

Christina: ;)

Caroline Engvall: Japp! Jag har många att öva på - mohahahaha! (Men visst får man pysa lite agg på sin blogg - eller över man sig inte då???)

G: Oj! Du är inne på min blogg och skriver kommentarer från Nevadaöknen där du är just nu. I fell honoured! Nä, det finns rötägg bland hundägarna också. Fast inte alls lika många som bland den vanliga befolkningen, om man ser det proportionerligt. Det är jag övertygad om :)

Eva: Fniss!

Mian: Du fattar precis! Förresten: Christina och jag har ett fågelproblem. Kolla https://www.blogger.com/comment.g?blogID=5187788612364206740&postID=3301212157508492211

Mian sa...

Det känns inte som om jag landar på ditt och Christinas fågelproblem då jag klickar på länken i kommentaren ovan?

Christina sa...

Mian: Här är en annan länk:
http://ikesunamn.blogspot.com/2009/03/gashud.html

Eller kan du bara scrolla ner en bit tills du kommer till gässen:)

Kesu sa...

Mian: Det är som alltid ordning och reda på Fr Alvner. Leta efter inlägget gåshud härintill. Läs kommentarerna, så ser du att Christina undrar vad det är för skillnad på en tamand och en anka. Jag är inte människa att reda ut det, men du kanske kan.