tisdag 10 mars 2009

Svag för smicker

Christina är så snäll och ber om Vietnambilder. Hon skriver att Skottlandsbilderna var fina och att hon nu har höga förväntningar. Jag är så svag för smicker att jag inte kan låta bli att lägga ut en bild genast. Resten får vänta, för jag har lite, eh snarare mycket, jobb att göra.Tidig morgon på ön Phu Quoc. Morgonrusning på marknaden. Här vid avdelningen grönt. Visst har försäljaren ett finurligt leende? Och ja, dom bär fortfarande de typiska hattarna. Jag och Caroline provade varsin en gång. Det ekar lätt när man drar dom på sig. Bara så ni vet.

5 kommentarer:

Christina sa...

Vilken underbar bild!
Där, precis där, vill man befinna sig och gärna veta vad det är för grönsaker och hur man använder dom.
Vilket överdåd!
Tänk att gå ut och handla middagsmaten på så trevligt sätt!
Mer!!!

Mian sa...

En härlig bild!
Vilka sköna färger.

Kesu sa...

Christina: Tack! Jag älskar matmarknader och den här var inte dålig även om jag inte har en aning om vad hälften av de gräna sakern är. Mer bilder kommer :) (Roligt att du är så intresserad!)

Mian: Tack! Ja, man förstår plötsligt innebörden av ordet grönsak.

Christina sa...

Det ska bli kul att få se fler bilder från Vietnam, när du än lägger ut dom.

Jag känner igen flera av grönsakerna på din bild från asiatiska livsmedelsbutiker i Sverige.
Visst önskar man att man visste vad det var för något och hur de används?

Kesu sa...

Christina: De kommer, de kommer! :) Jag gick en termin vietnamesisk matlagning för några år sedan. Minns inte allt vad vi använde nu, men precis som du säker så känner man igen många av buntarna i våra asiatiska butiker.