söndag 1 mars 2009

Tropisk vintervärme

Säger en bild mer än tusen ord? Tveksamt! Jag ville gärna visa att vi hade tropisk vintervärme igår. Termometern visade 18 grader. Plus alltså! Slå det om ni kan!

Jag svettades som om det varit plus 35 grader när jag kämpade för att få till en bild på termometern utanför köksfönstret. När jag hade fått till två hyggliga bilder (jag talar inte om av hur många) hade temperaturen hunnit sjunka fyra grader. Ser ni? Det är hårt - och svettigt - att vara bloggfotograf.


(Jaja, solen låg såklart på fönstret. Det var därför vi hade snö och 18 plusgrader.)

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ojdå .., jag får nog skaffa mig en utomhustermometer så det blir lite spänning i tillvaron ..-)

Christina sa...

Oj, så fort temperaturen dalade...fast häftigt att titta på en termometer som visar 18 grader plus. Inte varje dag precis...

No-one sa...

It´s a tough job, but someone´s gotta do it! And a woman´s gotta do what a woman´s gotta do!

Kesu sa...

Elisabet: Hehe! Ja, livet blir mer spännande när tempen höjs - eller sänks :)

Christina: Fast du vet ju inte hur länge jag höll på. Hehe! Nejdå, du har rätt, den sjönk så snabbt att man nästan kunde se visaren röra sig. Fast jag hade ju fullt upp med kompaktkamerainstälningarna och märkte det alltså först efteråt.

Pixalexia: Tack! Du fattar PRECIS! ;)