onsdag 4 mars 2009

Mode för de modiga

Imorse var VR:s moderedaktör Li Svärd i Nyhetsmorgon och berättade om vårens trender.

Vad hon inte visade kan jag visa här: sommarens bikinimode, direkt från redaktionssoffan på Sveavägen. Personligen får jag en flashback. Jag tänker maskerad, jag tänker utklädd, jag tänker tema som inte passar mig, jag tänker jag avstår.
Guld? Nej, känner mig inte som en bikinivinnare.
Silver? Njae, vem vill vara tvåa liksom?
Prickigt? Känns, eh, inte som jag.
En massa mönster och färger? Tack, men, som sagt, nej tack.

9 kommentarer:

Christina sa...

Varför är baddräkter så himla fula?
Jag skulle vilja ha en sån där 40-talsmodell...då skulle jag känna mig som Rita Hayworth (var det inte hon som simmade så mycket i amerikanska filmer? Du som är bra på namn blink, blink..).
Observera att jag skrev "känna mig", inte "se ut som".

Christina sa...

När jag tänker rätt på saken så tror jag att Lelle R skulle bli intresserad av skapelsen på den första bilden ;)
Det skulle liksom matcha, eller hur?

Caroline Engvall sa...

Jag gillade både den guldiga och den rosa. Förstås. :-)

No-one sa...

Känns konstigt att tänka på bikinisäsong nu :)

Kesu sa...

Christina: Hehe! Testar du mig? Var det inte Esther Williams som konstsimmade??? Fast Rita H uppträdde nog också i baddräkt. Det var säkert à la Hollywood mode då.

Du tycker alltså att jag ska investera i en guldbikini att bära när vår Lelle R har sitt guldtäcke. Det är ju i o f s en tanke. Problemet är bara att han har sitt täcke när det är kallt och jag bikini när det är varmt. Eller närmare bestämt inte alls. :) Men som sagt, kreativt var det. I like! Lelle R skickar en liten slick för att du tänkte på honom.

Caroline Engvall: Ja, det är klart som den kitschälskande människa du är :D

Pixalexia: I tidningsvärlden är inget konstigt - och nu är det hög tid att rodda badjobben. Snart är det midsommar på redaktionerna.

Christina sa...

Jag visste att det var något som inte stämde när jag klämde till med Rita, Esther Williams var det ju!!!
Nä, ingen test, jag är så där förvirrad.

Hhmm, ett problem där, det blir för varmt för Lelle R att matcha dig mitt i högsommaren med sitt fina täcke.
Du skulle inte kunna tänka dig att vinterbada?
Ni skulle bli ett snyggt par!

Kesu sa...

Christina: Va skönt att du också är namnförvirrad! Som du förstår, förstår jag precis. Det konstiga är att ibland glimrar jag till, men oftast vandrar jag i ett kompakt namnmörker. När jag skulle sätta rubbe på inlägget om Hellberg skrev jag Halleluja Hedberg! Tyckte inte det blev sådär bra som jag hade tänkt mig. Tog en stund innan jag kom på att jag, ja, du fattar. SUCK!

Vilka kolossalt bra förslag du kommer med! Vinterbada? Självklart! Förslagsvis vid Hellasgården. Lelle R älskar att bada. Hänger du och vovvarna på? Eller står ni beredda med frälsarkransen på vakkanten? ;)

Christina sa...

Nä nä, det är klart vi hänger på, jag i gepardmönstrad bikini som matchar hundarnas selar :D
Gaia och Poppan avskyr att bada som de ökenhundar de ursprungligen är, men de kan stå bredvid och beundra en kortpälsad badpojke.

Kesu sa...

Christina: Det blir en ära att vinterbada med dig - även om det kanske är det sista vi gör här i livet, och därmed riskar vårt framtida, gemensamma äldreboende. Lelle R tar säkert några extra simtag om läckra Poppan och Gaia står och beundrar honom.