tisdag 3 mars 2009

Pest eller kolera

Jobbade på VR igår och hade följande dialoger med reportrarna:

1)
- Kommer du från Umeå? Men va bra! Då kan du ju vara universitetsstudent.
- Njae.

2)
- Men har du inte bott i Halmstad? Då är Per Gessle gjuten.
- Njae.

Så här är det: VR har flyttat in i nya lokaler. Det ska firas. Med maskerad. Tema: Klä ut dig till den plats du kommer ifrån. Folk spånar och fnissar förtjust åt sina egna och andras utklädnadsidéer. Utom jag. Gillar inte maskerader. Har bara varit på en, tema M*A*S*H. Hade lånat kirurgkläder och ett stetoskop värt flira tusen kronor. Tillbringade halva festkvällen med att leta efter stetoskopet. Behövde lyssna på hjärtat som satt i halsgropen.

Här är mina alternativ, enligt VR-reportrarna:
Galen universitetsstudent
PG
Tack, men nej tack liksom.

PS Dialog 3:
- Kan jag inte komma i Västerbottens landskapsdräkt då?
- Whoa! Har du en sån! Coolt!
- Eh, nej. Det var ett skämt.

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men på riktigt alltså .., kommer du från Västerbotten?

När jag växte upp avskydde jag allt som hade med att klä ut sig, att göra.

Lucia.
Sånt.

Andre Mannen i mitt liv, han hade bilder i sitt album från maskerader .., ååå, han tyckte att det var så roligt.

Det var nog då jag började tveka om vårt förhållande.

Aldrig i livet att han skulle få med mig på nåt sånt.

Tur att man inte är medlem i kungahuset. Där spökar dom ju ut sig av och till och låtsas vara nån annan.

Å, jag får ont i magen bara vid tanken.

Lycka till! ,-)

Kesu sa...

Elisabet: 100 procent. Har varit tillbaka en gång och kollat huset där jag föddes. Eller ja, där vi bodde när jag föddes. Nära Gamlia om det säger dig något. Men du är väl ännu längre norrut ifrån?

Ja, kungahuset verkar köra maskeradtema ibland. Hua! Och Lucia. Nej, nej!

Har bestämt mig för att tacka nej till maskeraden. Pallar inte. Och så är jag ju bara inhyrd på VR, är inte anställd. Skyller på det :)

Anonym sa...

Maskerader är inte kul...
fascinerande är dock hur en del (de som gillar sånt) kan bli så i gasen när det är en maskerad på gång. Sitta o sy kläder etc.
Fast kesu...Jättebrillor (solglasögon), Afrofrisyr och en rosa päls kan du väl larva runt i en stund.

Kesu sa...

G: Det är ju just det jag inte kan. Vet inte hur man gör. Precis som du säger blir jag en maskeradkatt bland dito hermeliner. För nog sys det och trixas och fixas och fnissas och jobbas på maskeradkostymer så jag är orolig för att nästa nummer inte går i tryck på tid.

Kesu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Min mamma brukade ha maskerader, och när jag blev vuxen även jag. Har folk maskerader längre, utom VR?

Kan du inte klä ut dig till Förlovad Prinsessa, i finklänning? Enklast är ju spöke - ett lakan.

Kesu sa...

ab: Jo, maskerader förekommer nog lite här och där. Hörde om en dagisgrupp vars föräldrar skulle ha fest och därmed just maskerad. Minns inte temat, men min kompis hade ett fasligt sjå. Som om det inte räckte med allt föräldrarna ska fixa till dagisbarnen liksom.

Spöke är enkelt och bra, men det funkar inte med temat. Eller kan man få till det nåt med dimma och Västerbotten/Halland? ;)

Anonym sa...

Svep in dig i ett badlakan och säg att du just kom från badrummet. Stämmer med temat....

Anonym sa...

Jag vet! Du kan klä ut dig till Västerbottenost!

Kesu sa...

G: HAhahahahaha! Tog några sekunder innan jag fattade. Men du har såklart rätt. Hahahaha! Måste betona "just" i sammanhanget ...

ab: Såklart! Now why didn't I think of that?!

G och ab: Tack för kreativa och inspirerande förslag. I like!

Caroline Engvall sa...

Vilket roligt initiativ, VR (jag hatar också maskerader, men ändå). Jag kommer ju typ från Vänersborg. Där är Birger Sjöberg född. Är han ett lämpligt utklädningsobjekt, måntro? Då är nog Gessle roligare.

Kesu sa...

Caroline Engvall: Birger Sjöberg skrev ju Fridas visor, så det är klart att du ska vara väna, rara söta Frida - i krinolin. Tihi!