måndag 2 februari 2009

Bildhandsken är kastad

eller åtminstone uppe i luften. Jag har blivit utmanad av Christina och vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Det finns såklart bara ett sätt att ta reda på det.

Min uppgift: att plocka fram 4:e mappen, 4:e bilden på hårddisken - och publicera densamma. Bläder, bläder, blädder. Tja, det kunde ju vara nåt mycket, mycket värre (nä, det blir ingen bildgåta). Det här är från sommaren 2007. En kolloklippt hund sitter och filosoferar i aftonskymningen på landet.

Men nu blir det riktigt, riktigt svårt. Jag ska sparka utmaningen vidare. Hm. Får just nu bara ihop tre bildbloggare, men det känns som en bra början. Har bara en kvar. Vågar inte utmana Magnus Uggla, annars skulle jag vara i mål nu.

Jag utmanar

Caroline

Pixalexia

och

Sporty Spice

Go! Go! Go!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte utmana bloggkommentator Pappa K?

Kesu sa...

Pappa K: Gissa om jag skulle vilja utmana dig. Men man måste ha en EGEN blogg serru. Har du det? I så fall utamnar jag dig NU!

Anonym sa...

Nja, jag är ju inne och våldgästar på några fiiina bloggar så jag känner mig som inneboende eller nått. Duger inte det?

Då kunde du fått se en bild av mig i kilt - kan inte det vara förmildrande eller nått så jag blir godkänd?:)

Kesu sa...

Pappa K: Nej, jag tror faktiskt inte att nästan duger här. Men en utmaning är väl en utmärkt ursäkt att äntligen komma igång med den där bloggen. Din dotter, Marran, jag eller Pixalexia kan hur snabbt som helst starta en blogg åt dig och bara dig.

Den där bilden kan du ju mejla mig ändå - eller be Johan lägga ut på Carolines blogg. Jag väntar ...

Christina sa...

Ha ha, jag gissade nästan att det skulle bli en bild av en välbekant raggsocka :)
Så söt han är där han sitter och spanar :)

En vän till mig som saknar blogg har skickat s i n fjärde bild till mig för att lägga ut.
Jag skulle gärna se inneboende Pappa K i kilt ;)

Tankevågor sa...

Men vilken underbar hundbild! :-)

Du Kesu....i kväll är det snö i "vårt" älskade London! Hur vackert måste inte det vara!? :-)

Kesu sa...

Christina: Du är snäll. JAg ska meddela Pappa K (som inte är min pappa, ifall du trodde det) att han får läga ut bilden på sig i kilt på min blogg. Jag undrar bara om det finns någon sådan bild ... :)

Londongirl: Tack! Hunden är fint, liksom skymningen. Bryggan behöver dock rensas - ordentligt. Nu är den i alla fall färdigbyggd.

Ja du, London inbäddat i snö är fantastiskt vackert. Jag var där 1991 och då snövädret till precis som nu. Plåtade tyvärr inte så mycket då, så jag har inga bilder. Men jag minns att det kändes som en Dickenssaga - en vacker en. Däremot var det rena h-e att ta sig fram. Lyckades få tag i en taxi. Det tog en timme att åka biten som normalt tog tio minuter.