måndag 16 februari 2009

Inget för pryda

VeckoRevyn hela dagen idag. Satt och redigerade en text för fullt när jag hörde redaktionschefen säga:
- Men man kan faktiskt ha snippan bak!
Eftersom det är 2009 och vi var på VR - och det här är min blogg - sa hon såklart inte snippan utan f****n. Ni f****r, jag menar fattar, eller hur? Efter fem sekunder fattade jag att hon menade att det stora jobbet om snippor faktiskt kan läggas i bakdelen av tidningen också. Hon och layoutaren satt nämligen och möblerade nästa nummer.

Man får inte vara pryd när man jobbar på VR.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är inte tjejtidningsvärlden bra härlig? :)
(Jag minns dock när jag var chefred och var korrchef, då roade sig min personal med att lägga in snuskiga ord i alla texter i ett nummer för att se om jag skulle märka något. Jag hoppas att alla ströks).

Kesu sa...

Caroline: Oh. My. God. DET testet vill jag INTE vara med om som redigerare/korrekturläsare.

No-one sa...

Inte när man läser din blogg heller. Hi hi hi ;)

Kesu sa...

Pixalexia: Nej, verkligen inte. Det var därför jag inte skrev ut det. :)