onsdag 25 februari 2009

Dagen efter

Gunilla gillar att höra lite hur det är på Queenredaktionen. Jag tycker också att det är lite roligt att se hur de jobbar med förestående bröllop för ögonen. Idag var dörrarna stängda. Jojo! Brukar alltid annars vara välkomnande öppna. Fast de har bara glasdörrar, så alla kunde se att de hade möte. Med deras egen kungexpert Roger Lundgren. Han stod upp. De andra satt ner. Och han hade slips och kostym. Varför så uppklädd? Någon dejt med någon kronprinsessa? Mystiken tätnar.

I övrigt tycker jag Expressen vann rubrikkriget dagen efter förlovningsdagen. Precis som övriga 08-drakar hade de lagt sig som en rem på E4 till Ockelbo och frågat stackarna där vad de egentligen tycker om ortens son Daniels trolovning. Tja, vad ska de svara? En person gav i alla fall ett svar som höll som rubrik. "Det här är det största som hänt sedan bankrånet häromåret."

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och i tv intervjuades en sååå härlig äldre man .., säkert i 80-årsåldern.

Jag satt och loooog mest hela tiden när han pratade om det lyckliga paret.

Christina sa...

Smajlar :)
Håkan och jag åkte dit fast vi inte ville. Vi har suttit och pratat om Victoria och Daniel hela middagen ikväll...och här äter vi på franskt manér, mycket, gott och länge.

Jag tycker Daniel var snygg förut, men nu plötsligt ser han konstig ut.
Aha, kan det vara att han inte har glasögon längre, han måste ha nyinsatta skavande kontaklinser...eller? En blivande prins får naturligtvis inte ha glasögon.

Han har stirriga och blanka ögon på mediabilderna. Om jag mötte honom och inte visste vem det var skulle jag byta trottoar.

När blir Victoria drottning, måste kungen dö först? Där hade Håkan svar.

Hade han hostat upp en halv miljon själv för ringen?

Frågorna hopar sig...

Kesu sa...

Elisabet: Var han från Ockelbo han med? :)

Christina: Eftersnacket är alltid roligast! ;) Inte kan väl Vickan bli drottning innan kungen trillat av pinn? Om han inte abdikerar alltså. Eller?

Och visst undrar man om gymimperiets inkomster klarade en kunglig förlovningsring.

Idag hade Expressen (som jag norpar de dagar jag jobbar hos farbror Bonnier) en bild av hovjuvelerare Wohlin (eller nåt sånt, namnminnet sviker). Bildtext: Här köpte SANNOLIKT da ring. Jag undrar: VEM VILL SE FASADEN PÅ EN JUVELERARBUTIK? Jag fattar faktiskt inte det. Den ser ut som, tja, FASADEN PÅ EN JUVELERARBUTIK. No more, no less. Dåliga bilder och dåliga bildtexter gillar jag INTE.

Anonym sa...

Vidhåller att jag inte förstår varför detta är så stort. Nästa steg är nu rubrikerna hur vi ska ha råd i finanskrisens spår etc...

PS Ockelbobornas musslataktik...imponerar!

Christina sa...

Ja, om kungen abdikerar kan Victoria bli drottning.
Håkan påminde mig om Edward VIII av Storbritannien som abdikerade 1936 för att kunna gifta sig med den frånskilda Wallis Simpson.
Man kan ju hoppas att kungen kan dra sig tillbaka så småningom så att Victoria slipper få det som prins Charles ;)

Nä, menar du att du inte är intresserad av juvelerarfasader?

No-one sa...

Tack för spännande rapport!

Kesu sa...

Kgounellaki: Jag förstår - tyvärr - att det här är stort för många. Tidningarna säljer som f-n! Jag tror inte skillnaden är jättestor mellan kändishetsen. Personligen är jag inte så intresserad varken kändisar eller kungligheter. Förstår inte riktigt vitsen med att millimeterfölja det liv personer jag inte känner lever. I ärlighetens namn tycker jag inte att det är ett dugg intressant att få reda på vem som är den rätte för Linda Rosing. Kan inte heller uppbåda nåt intresse för vem som blir en anonym bondes fru. Men uppenbarligen har en massa personer det.

Christina: Just så ja! Edvard VIII abdikerade för att gifta sig med Mrs Simpson som var från USA och redan skild två gånger. Ernst Gerhard (tror jag) raljerade: "han som en gång var förste man i den brittiska flottan blir nu tredje man på ett amerikanskt vrak." Jaja!

Vi håller tummarna för att kungen har vett att abdikera innan sin 70-årsdag!

Om du hade målat av en juvelerarfasad, eller om du målat den, skulle jag vara intresserad. Men ett foto, nänä! ;)

Pixalexia: Vassegod! Kommer mera hoppas jag :)