tisdag 24 februari 2009

En kvinnas dröm ...


... är en annan kvinnas dröm. För den som är chefredaktör på en kungatidning är såklart Vickans och Daniels förlovning en våt dröm. Idag hörde vi ett tjut några moduler ner i Bonnierkorriodoren. Det var chefred Pamela Andersson på Queen som hoppade jämfota och hojlade i högan sky. Kanske inte primärt för att hon är en lojal rojalist, utan mer för att försäljningssiffrorna börjat snurra i huvudet. Här ska säljas tidningar. Tjo!Samtidigt blev förlovningen Pamelas mardröm. Tidningen Queens senaste nummer gick nämligen till tryckeriet. Igår. Det betyder att tidningen skulle bli jumbo på att ha en rad om förlovningen. Inte bra. Alltså kallades två extralayoutare in med blåljus och siréner. Halva tidningen bröts om (artiklar ställdes och flyttades om) och Mrs Andersson hastade till slottet. Jag tror hon fick bägge skorna med sig i glasvagnen. Däremellan hade hon hunnit äta (kron)prinsesstårta på redaktionen. Jorå, jag såg den när jag stack in nosen och frågade om de hade mycket att göra.

Hur stor är förlovningen på en skala 1 - 100? I medievärlden, typ 98, för oss andra, kanske 5.

Själv tycker jag det är roligt att två personer som gillar varandra bestämt sig för att slå sina pengapåsar ihop. I övrigt är jag rätt oberörd. Kungahuset och jag har ett respektfullt förhållande. De bryr sig inte om mig, och jag inte nämnvärt om dem.

8 kommentarer:

Christina sa...

Vi såg Mrs Andersson i teve när hon förklarade hela fadäsen...och jag ville bara vara någon annanstans. Puhu!

Det är som en dålig film där filmskaparen inte har förmåga att få mig intresserad av huvudpersonerna. Då tappar jag allt intresse för hur det går för dom, de kan bli styckmördade, uppätna av dingos utan att jag höjer på ögonbrynen och jag kan för mitt liv inte engagera mig i dessa två ungdomar som läser innantill.
Jag hoppas naturligtvis att det ska gå bra för dom, det önskar jag alla, men jag kommer inte att bli en "följare".

Jag skulle vilja ha en dansk drottning som röker cigarr och målar tavlor istället för mamma Silvia.

Anonym sa...

Christina: Då har du sett mer än jag. Var hon på teve också? Hektiska dagar för medie- och kungahusmänniskor :)

Javisst, grattis till Vickan och Danne - nåt annat vore ju fel.

Drottning Margrethe är tuff!

Christina sa...

Jodå, hon var på teve och var väldigt upphetsad...fast det kanske man blir om man har ett sånt jobb?
Det var Håkan som ropade in mig till teven, för han tyckte det blev lite väl stirrigt.

Anonym sa...

Folk som blir rörda (jag blev lite rörd) projicerar nog ganska friskt. Dessutom är det kul med lyckliga människor.

Anonym sa...

Christina: Jag förstår.

ab: Jag håller med, det är kul med lyckliga människor. Absolut! Men det är liksom lika kul för D&V som för andra. :) Och jag har som sagt inget emot kungahuset.

Anonym sa...

Jag blev faktiskt lite förvånad. Inte över att de förlovat sig men att det blev så stort rabalder!!
Hade inte i min vildaste fanstasi kunnat föreställa mig att detta skulle bli så stort. (Såg också Ms Andersson och hon var väl inte helt cool...)

Jag log sött över de förlovade tu och deras intervju. Roligt med lyckliga människor, absolut!
Återblicken på hur vår drottning betedde sig för 33 år sedan ger oss cyniker en inblick hur detta kommer att vara om 33 år...

Daniel var uppenbart måttligt road av intervjun och man inser vilket enormt beslut detta har varit för honom. Att ha som karriär att vara gift med en kunglighet när man har kapacietet till mycket mer måste kännas!

Kesu: kul läsning om hur det går till i korridorerna!!

Monet sa...

Jag funderar också mycket på hur Daniel har tänkt under de här åren.

Född i Ockelbo, vanlig kille, lite Stureplan och innegym. Och så blir man PRINS!!??

Undrar hur hans mamma känner det. Att ha fött en blivande prins utan att man hade en aning om det.

Vem är Ms. Andersson, om hon är chefred för en för mig obekant tidning som heter Queen, varför är hon i tv?

Och jag undrar om Christina kan låta bli att bli en följare. Man får allt bo i Frankrike för att slippa höra ett ord om detta!

Kesu sa...

Kgounellaki: Haha! Om 33 år kommer alltså drottning (?) Victoria att sitta där med en fusklapp och gratulera sin son/dotter till förlovningen. Kommer hon att vara lyft också? Kul tanke!

Har du förresten tänkt på att Silvia alltid säger "Vittoria"?

Ja, fy för att gå från ett jobba som man gillar och som ger pengar till att bara hänga med på vad andra styr. Läste i tidningen idag att som prins kan Daniel göra lite som han vill, men när de väl gift sig är det hans plikt att följa med "Vittoria" på statsbesök. Förmodligen tre steg efter, som prins Philip efter gamla Bettan. Håhåjaja!

Monet: Pamela Andersson är alltså chefredaktör för tidnigen Queen som lanserades när du och Bengt lämnat landet. Följa och följa, det beror väl på det. När jag var au pair i London förlovade Charles och Diana sig. Uppståndelse? You could say that again. Idag minns jag bara en massa apfula souvenirer. Naturligtvis kramade vissa tidningar blod ur storyn, men jag köper in den typen. Den som ville kunde däremot läsa hur mycket som helst - om och om igen.

Jag tror man kan välja själv hur mycket man vill följa förlovningen. Även här i Sverige. Tror jag alltså.