torsdag 2 april 2009

Bloggförbud

Ibland måste jag införa ett privat bloggförbud. För när jag väl gjort ett inlägg är det dags att kuta till alla härliga bloggpolare. Det är ju minst lika roligt att kommentera andras inlägg som att skriva egna. Och plötsligt har tiden spurtat ifrån mig. De här dagarna har deadlines och annat duggat så tätt att jag inte tillåtit mig själv att traska på måfå i bloggarnas underbara värld. Ett bloggförbud är icke förhandlingsbart.


Bilden kommer faktiskt inte från internet. Den tog jag själv i Panama city för några år sedan. Butiksägarna där har tydligen inget emot att man äter glass.

5 kommentarer:

helen sa...

Hi,hi. Vilken annorlunda förbudsskylt! Undrar om folket i Panama skulle förundras lika mycket över våra med glassförbud?
Läste din kommentar hos Christina om hundprataren och Lelle R. Berätta gärna mer! Sånt tycker jag är jätteintressant!
Ha en trevlig fredag!
Kram
Helen

Christina sa...

Ja, det är otroligt hur fort tiden rinner iväg när man bloggsurfar :o

Vilken rolig förbudsskylt! En sån har jag aldrig sett förut, men så har jag heller aldrig varit i Panama ;)

Jag säger som Helen, du får gärna berätta mer om hundpratarupplevelsen när du börjar blogga igen:)

No-one sa...

En sån där förbudskylt skulle jag behöva sätta upp framför mig själv emellanåt. Men den här veckan har swischat förbi fortare än jag skulle ha hunnit registrerat skylten...

Häftig bild du tagit om inte annat! Bra med tydlig kommunikation liksom. Raka rör.

G sa...

Ja men då förstår du vad jag menar...varför jag inte har en egen blogg alltså. Trevlig helg Chrissan

Kesu sa...

Helen: Ja, man undrar ju om de över huvud taget skulle förstå den. Varför ett förbud mot glass som är så ofarligt - i all fall jämfört med vapen. Så kanske dom tänker ... Ska återkomma med hundpratarrapporten.

Christina: Panama behöver du inte sätta upp på reseönskelistan. Kul att ha varit där, men, tja, då tycker jag Costa Rica är mycket, mycket mer spännande och fascinerande med sina stora regnskogsreservat och sitt rika djurliv. Japp, hundprat ska det bli :)

Pixalexia: Du får gärna använda bilden om den kan hjälpa dig på nåt sitt. Fritt och franco! Tydlighet är alltid bra!

G: Nähädu, så lätt kommer du inte undan! Det handlar helt enkelt om fördelar och nackdelar. Vilket som överväger. Ungefär som när man har hund (som vi redan pratat om). Och det är roligare att blogga än att inte blogga, det gäller bara att läsa sig ta paus när man måste. Men nu är jag igång igen!