tisdag 7 april 2009

Ett paket kommer lastat

med knäck och kolakakor. Jag kan inte åka ner till mamma och pappa i påsk. Men min bror gör det. Därför postar jag knäck och kolakakor till honom, som han kan ta med till föräldrarna så de får nåt gott att snaska på i påsk.




Update: Så här såg det ut när vi slog in kakorna. Jag hoppas att de inte kommer fram som, bokstavligt talat, smulor. Men om de gör det, funkar de säkert att äta med sked och vispad grädde. Note to oneself: be bror ta med vispgrädde till föräldrarna.


10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Har du kokat knäck nu eller är det kvar sedan i julas?

Kolakakor .. men hjälp, så gott till kaffe!

Christina sa...

Så snällt...och det såg farligt gott ut :)

Lisette sa...

Mmmm. Har din mamma alla tänderna kvar före/efter påsk? Jag blir vansinnigt sugen- inte på nya tänder men på dina knäckar. Det är nog det godaste jag vet.

Undrande C sa...

Varför skickar du inte kakorna och knäcken direkt till päronen?

G sa...

SÅNA VILL JAG OCKSÅ HA!!!!!!!

Kesu sa...

Elisabet: Hihi! Inte kan man väl spara knäck sååå länge, de går ju åt med en gång.

Christina: Ja, jo, jag tog undan några till oss ...

Lisette: Hm. Får kanske ransonera intaget. Hennes intag alltså. Sån tur att du slipper vara sugen på nya tänder :)

Undrande C: För att jag inte är säker på att paketen går in i deras lilla brevfack. Det betyder att nån måste hämta dem på deras utlämningskontor - och det tror jag inte hemtjänsten fixar innan påsk. Kakorna gör ju ingen nytta på posten till nästa tisdag. Men bror är frisk och stark och kan knata till posten.

G: Det fixar jag lätt!

Lisette sa...

Tyvärr talar jag av erfarenhet. Jag blir helt totalt galen när jag har knäck i närheten!Jag tappar helt proportionerna och stoppar hela munnen full, och det har stått mig mycket dyrt.Fler än en gång. Så Christina har verkligen rätt: farligt gott.

Kesu sa...

Lisette: Jag vet. Begränsning är en svår konst - särskilt knäckbegränsning. Suck! Jag gjorde mina lite sega och inte så hårda den här gången. Avsikten är ju inte att mamma och pappa ska behöva besöka tandläkaren efter påsken.

helen sa...

När jag ser knäck blir min första tanke:"Tack, gode Gud för micron!"
Nu svänger man ihop knäck på några minuter, tidigare stod man vid spisen och rörde knäcksmet i timmar...
Min andra tanke blir:"Åh, vad gott!"

Kram
Helen

Kesu sa...

Helen: PRECIS! Microknäck på ett kick står det i min receptbok. Förr fick man ju röra och vänta, röra och vänta, kulprov och vänta, kulprov och vänta. Nu är det slut med det!