torsdag 23 april 2009

Om du får oväntat besök

och då menar jag verkligen oväntat, typ den här gästen
Vad bjuder du honom på? Lätt som en blodplätt:Just det! Den lagade jag igår när det var rugguggligt här i Stockholm. B var först skeptisk , men hade det varit varit fullmåne hade vi båda ylat av förtjusning när vi slevade i oss soppan. Gräsligt god, helt enkelt. Hojta till om ni vill ha receptet som innehåller bland annat haricots vertes, lök, selleri, dragon, persilja - och vitlök. Antar att det betyder att gästen nog inte stannar till kaffet. Well, well, desto mer blir det över till oss icke-varulvar.

7 kommentarer:

Christina sa...

Kesu - du får aldrig lägga ut en så aptitretande bild utan recept!
Det är klart vi vill ha receptet!

Lisette sa...

Naturligtvis!

Caroline sa...

Jag vill vara väntat besök och få den soppan!

Ängla-Tapas sa...

Jag vet inte om jag vågar... Den ser lite bitsk ut...

Kesu sa...

Christina: Felåt, felåt! Nu ligger receptet på plats.

Lisette: Ganska självklart när man tänker efter.

Caroline: Inga problem! Passar nästa onsdag? ;)

Ängala-Tapas: Hihi!

No-one sa...

Oh, vad gott!

Kesu sa...

Pixaleixa: Ja, faktiskt! Värmer dessutom ända ner i tårna.