lördag 25 april 2009

Vårstädning


Vårstädning i föreningen idag. I strålande sol och strilande svett. När grabbarna G fick varsin såg i handen gick de lös på alla döda träd de såg. (Jag tror det står på föreningens mark - jag hoppas det!) Jodå, de hade knackat på holken för att kolla så att ingen låg och ruvade på ägg.
Korvgrillning avslutade som vanligt städningen. Men vänta! Vad är det där till höger i bild? Ser ni?

Närbild!

Jomenvisst! När vi hade röjt undan en massa buskar och träd hittade vi graffiti. Nån som känner igen denna tag? Nä, inte vi heller! Men vi har en polis som bor på första våningen, med balkong tre meter från klottret. Han är rolig och snäll på alla sätt vis. Kanske är det problemet. Kidsen in da hood har inte tillräcklig respekt för honom. Jag erbjöd genast Lelle R! Jag tror Anton polis och Lelle R polishund blir ett dreamteam.


+


(Nej Lelle R är inte Lelle r, alltså valp. Bilden tog jag idag. Han fyller 13 år om några veckor.)

5 kommentarer:

Christina sa...

Ha ha,ursäkta. Harkel, harkel.
Lelle R som polishund blir nog perfekt, inga fler tags in the hood.
Pälstjejerna tycker han kommer att bli så stilig i uniform ;)

Lisette sa...

Alice har redan fått Lelle Rs löfte om att han endast verkar liten Han är betydligt större i verkligheten. Så det så.Bäva månde bovarna!Dessutom ÄLSKAR hon karlar i juniform säger hon.

Kesu sa...

Christina: Jag tror jag förstår hur du menar ;) Om plästjejerna vill ha uniform, fixar Lelle R det pronto. Ska det vara batong och handfängsel också, undrar han (lite nervöst).

Lisette: Framför allt är Lelle R stor enligt sin egen uppfattning. Han lider av förstorad - och förskevad - självbild. Tror han kan fälla en älg till frukost. Så Alice vill också se honom i uniform? Det avgör saken. Imorgon går vi och köper nytt koppel. Ett poliskoppel alltså.

Lisette sa...

Tänk att vi båda är släkt(!) med två av Sveriges största hundar! Även Alice har ett rejält stort ego. Bästa kompisen på valpkursen för tusen år sedan var en Riesenschnauzer på ca 5 ggr hennes storlek och vikt.Han var hennes slav!Hoppade med ett tre m hopp rakt ur bakluckan och föll på knä när han fick syn på Frk Cooper.Och på den vägen är det.
Alice undrar om inte hon ska virka ett nytt koppel som fästmögåva?

Kesu sa...

Lisette: Det kanske är ett typiskt rasdrag det där, att vara stor i sin självuppattning? Härligt att Alice fick den stora riesenschnauzern på knä. Undrar om hon skulle vara en dominatrix mot Lelle R också? Nä, inte om hon vill virka ett koppel åt honom. Det tror inte jag. Lelle R skickar en drypande blöt nospuss som tack!