måndag 20 april 2009

Knock out!

Idag har jag gått en rond med den här mannen. Efter mycket jabbande fick jag in en knock out och därmed till en intervju med Paolo Roberto. Det tog tid. Han har fintat och duckat, men så äntligen blev det en pratstund idag på skrapig mobiltelefon (hans).

Vilken kille! Han har gått från värsting till värstingföretagare. Är delägare i sex företag idag. Och kristen. Släpper citat som "företagare och busar är inte så olika." Och "gamla gangstrar ska man inte förakta - jag har en polare som idag omsätter 800 miljoner. Vitt." Sitter finfint i en företagartidning!

9 kommentarer:

Christina sa...

Åh, jag tror att du kunde linda honom runt lillfingret, du med din charm och alldeles äkta nyfikenhet.
Jag tror inte killen kunde stå emot helt enkelt.
Var kommer man att kunna läsa den här intervjun någonstans?

Elisabet. sa...

Ja, hans vänsterhand skulle man be om ...-)

Han är charmig, tycker jag.

Eller: tror jag.

Kesu sa...

Christina: Du smickrerska! :) Han stod pall väldigt, väldigt länge - fast det var nog mest tidsbristen som gjorde det. Intervjun kommer i nästa nummer av Svensk handelstidning Justitia.

Elisabet: Jaaaaaaaaaaaaa! Såklart skulle du plåta den! Vilken kul idé! Fast utan handske va? Han ÄR charmig. Och trevlig. Och rolig. Och duktig. Jag har nästan inte sett eller lyssnat på honom innan, men blev knockad jag :) Gillar chosefria personer.

Christina sa...

Jag såg det första matprogrammet som han gjorde med sina fastrar, och där var han jätterar utan att tycka att det var skämmigt det minsta.
Så tacksam man blir av en så självklar sak egentligen....

Kesu sa...

Christina: Jag har missat alla hans matprogram, men jag kan berätta för dig att han ska spela in fler nu i maj. Som sänds i höst. Special information for you my friend :) Gissa om jag kommer att kolla programmen?!

Alla är inte snälla mot sina släktingar, så du har rätt när du uppskattar det. Och efter den här intervjun kan jag föreställa mig att han är gudagod mot sina fastrar. Frågan är hur som är mot honom, boxaren i Sverige. Basta! Basta! Hehe!

Christina sa...

Tack för special information ;)

Han ser ju dessutom väldigt bra ut tycker jag :)
Vilket kul jobb du har!

No-one sa...

Häftigt. Som sagt, hans sommarpratarprogram i P1 kan jag rekommendera. Väl värt lyssnartiden.

Lisette sa...

Vad häftigt att få göra en intervju med en som jag uppfattar som en väldigt skön och framför allt juste kille. Det känns som om denna min tidigare mycket posiviva bild av honom har förstärkts ytterligare.Lyllos dig!
Svensk handelstidning Justitia + Roberto !?? Ska bli spännande att läsa.
(Jag har haft massor att göra. Några sidor "Miljardär" kvar)Gillar den skarpt.

Kesu sa...

Christina: Vassegod! Ja, han verkar vara jättesnäll. Har svårt att föreställa mig honom som en av Sveriges tre värsta värstingar (enligt polisen, enligt Paolo själv). Ja, jag har verkligen världens roligaste jobb!

Pixalexia: Tack för tipset! Kan man lyssna på årsgamla Sommarpgrogram på SR:s webb?

Lisette: Du kan lugnt fortsäta att gilla Roberto. Han ÄR juste! Vinkeln i Justitia var eget företagande, och han sa en massa bra saker som inte hamnar i facket slitna företagsklyschort! Det där med att företagare och busar har mycket gemensamt får läsarna tolka hur de vill. Fast jag måste väl tillägga att Paolo menade att de båda har ett driv, myror i brallan som han uttryckte sig. Ligger mycket i det - eller hur?

Kul att du gillar boken!