tisdag 28 april 2009

Läckert!


Jag vet inte var de kommer ifrån, men plötsligt står allehanda motorfordon i min väg och jag är tvungen att plocka fram kameran. Eller vad sägs om den här oemotståndliga, rosa vespan? Är det inte en sån vi vill puttra runt på? Med hundar, katter eller bebisar bak på. Vad säger du Caroline? Och du Kapten Zoom? Kan det duga som tjänstefordon? (Med ihoptryckt hatt förstås!)

Ni som ännu inte haft vett att bekanta er med Kapten Zoom går in här.

Wrroooom! Wrroooooooooooooom!

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

I ett par års tid körde jag moped, det var efter skilsmässan och jag var väl kring 52?

Det hände att ungdomar skrattade när jag kom susande genom stan ., men det hände också, när jag körde längs slingervägar på landet, att typ-hells-angels-män vinkade när vi möttes ..-)

Elisabet. sa...

Elisabet igen: sen stals den och blev sabbad.

Monet sa...

Alltså, Kesu, jag tror att vi går i samma spår just nu. Döshvå och rosa vespor!

Märkligt att du hittar dem i Sverige, här har det inte inte varit svårt:-)

helen sa...

Rosa är min älsklingsfärg!

Därför skulle denna vespa passa mig perfekt!!

Tjusigt fordon!

Kram
Helen

Kapten Zoom sa...

Ska det vara en vespa så ska det antingen vara en mintgrön eller en rosa, precis som på bilden!
Javisst, det är bara att fälla in zoomen och dra på gasen till nästa uppdrag!

Vrrrooooom, jag upptäckte just att en chihuahua och en rullator precis får plats bakpå...vrrroooooom!!!!

Caroline sa...

Oh, härligt. Hela Lanta var fullt av rosa vespor i år, någon himla trend, och vi som var tvungna att ha bil. Annars hade det blivit en sån - helt klart. Nu får jag njuta av dem på Kesubilder istället! Tack för det!

Ängla-Tapas sa...

Den var jättefin! Så där prinsesstårterosrosa, jag blir sötsugen...

Kesu sa...

Elisabet: Vinkande Hells Angels-män - gud, vad jag skrattade när jag läste det och såg bilden för mitt inre. Det kanske bor en liten moppekille i dom? Illa att den stals, men det var säkert inte HA-killarna som låg bakom.

Monet: Gör vi? Kul!

Helen: En rosa vespa skulle till och med jag kunna tänka mig! Visst är den läcker?!

Kapten Zoom: Jamen det är klart att du ska ha en mintgrön! Det passar ju perfekt till hatten. Du anger väl i ansökningsformuläret till hemmet att du måste ha en p-plats i nära anslutning? Är det okej om jag hänkar på ibland? Ser inget fel i att bli vespaspätta först på gamla dar.

Caroline: Rosa vespor till och med på thailändska Lanta? Då är det säkert en megatrend. Fasen också att du inte fick prova i år. Men ni ska ju tillbaka - och tillbaka ;)

Änga-Tapas: Det var en bra färgbeskrivning. Just så! Varning för sockerchock alltså!