söndag 26 april 2009

Morgonritual

Så där håller dom på, B och Lelle R. Varje morgon.

11 kommentarer:

Christina sa...

Tack för dagens största leende!

Åh, så mycket ömhet och kärlek i den bilden, jag blir alldeles varm :)
En mycket trevlig man, din B.

Hon som skrev den underbara danska teve-serien Matator sa i en intervju:
- Ja, jag säger det inte själv, men min gamla mormor brukade alltid säga att man inte ska lita på en människa som inte gillar hundar, för man vet aldrig vilka andra fel och brister hon kan ha ;)

No-one sa...

Kesu! Vilken underbar bild! Blir alldeles varm av glädje är jag ser den. (Haha, precis när jag skrivit klart föregående mening såg jag att Christina skrivit något liknande! Bara så du vet :))

Monet sa...

Och jag instämmer. Jag som känner både B och Lelle R i verkligheten kan intyga att det är äkta kärlek och har varit från början.

Och det är min förra Max som inspirerade till Lelle R:s införskaffande då för 13 år sen. Jag blir glad och rörd när jag tänker på det.

Även om herrarna aldrig precis kunde umgås utan vi fick ha dem i separata utrymmen. Killar och revir alltså.

Och Kesu har fått ett alldeles eget inlägg med olivkycklingrecept på min blogg - håll till godo!

Mian sa...

Jag säger bara: UNDERBART!

Lisette sa...

MMMMMMMMMMMMMM!
Citatet från den där danska mormodern gömmer jag i mitt hjärta! Tack Christina. Och Kesu, se för guss skull till att den här bilden inte försvinner ut i cyberrymden. Den är ljuvlig.
Christina : Din profilbild har stor släktskap med denna bild.Jag litar helt på dig också ;)

Kesu sa...

Christina: Varsågod! Du bjuder på så många härliga bilder att jag kände att jag måste försöka jag med.

Katten (!) vad det ligger mycket i vad den där gamla mormodern sa. Det ska jag komma ihåg!

Pixalexia: Klart du hade skrivit det "på egen hand!". Roligt att du gillar bilden av killarna. Du skulle höra hur Lelle R låter när B gosar sådär. Jag tror det är motsvarigheten till Modestys spinnande. Urrrr, uuuuurrrr, uuuuuuuuurrrrrrr, ungefär.

Monet: Utan Max, ingen Lelle R, så är det. Jag tackar innerligt för den inspirationen. Du har ju känt B mycket längre än vad jag har och Lelle R sedan han var en liten valpuschling, så du vet vad du pratar om.

Oj, jag hastar till din blogg för ett recept jag sett fram emot. Tack!

(PS Du har säkert sett att utmaningen är klar - öven om det tog tid.)

Mian: Tack! :)

Lisette: Nej, jag ska spara den på min externa hårddisk, så jag inte raderar den likt min inbox! Tack för påminnelsen.

Du har så rätt: Christina kan man lita på! I alla hundväder!

Christina sa...

Lisette: Ja, den här bloggen har jag ständig koll på, så jag blir jätteglad att du gillar min profilbild :)
Din är också helt underbar, och jag blir glad varje gång jag ser lilla fluktaren Alice kika ut :)

Litar på dig också, och läser din grammatiklathund med nöje.

Tankevågor sa...

Vilken härlig bild! Så mycket kärlek i den!

Så där har vi det också varje morgon med vår lilla Roxy. Tänk vad de är nog med sitt gos våra hundar. Undrar om människor som aldrig haft hund kan förstå hur det känns?

Tack för den här bilden...den gav som sagt dagens leende! :-))

helen sa...

Jag ansluter mig till de tidigare talarna!

Kärlek till ett djur kan vara lika starkt som till en människa. Det tycker jag, men det är inte alla som håller med mig i den frågan.

Jag blir också, såsom den gamla mormodern, misstänksam mot folk som inte gillar djur...

Hur kan man INTE falla för dessa rara oskyldiga varelser???

Kram
Helen

helen sa...

Kesu!
Tack för dina snälla ord hos mig. Kika in och läs mitt svar...

Kram

Kesu sa...

Christina: Ja, Alice nos genom den blå dörren klickar jag upp ibland bara för att pigga upp mig extra mycket. Lelle R och jag känner att hennes matte är nåt att hålla i när åskan går.

Londongirl: Morgongoset är lika viktigt som frukost. En del av de som inte har egna djur, tycker säkert att vi daltar för mycket med vår fyrtassingar, men det är ju deras problem, eller hur?

Helen: Det ena typen av kärlek behöver inte förta den andra. Klart man kan älska ett djur starkt!

Jag har kikat in nu och svarat :)